El Grup BMW preveu reduir fins a un 50% les seves emissions de CO₂ al parc automobilístic europeu del futur

  • El poder d’escollir, la innovació i la cerca de solucions de mobilitat més sostenibles vertebren les millores d’eficiència en els motors dièsel i l’aposta pels models elèctrics
  • La companyia ha reduït ja prop d’un 50% les emissions de diòxid de carboni dels seus vehicles, fins als 124 grams per quilòmetre.

El Grup BMW fixa la baixada d’aquesta mena de gas d’efecte d’hivernacle en un 20% per a aquest 2020, situant-se en una mica més de 100 grams per quilòmetre i preveu accelerar aquesta caiguda fins a un 50%. Per a això, a més, es potencia la venda de vehicles electrificats i els motors de combustió més eficients donant als clients el poder de triar el model amb el qual se sentin més còmodes, segurs i els resulti més gratificant conduir.

Per a reduir les emissions, el Grup BMW continua apostant per la innovació en la tecnologia dels motors, sense perdre en experiència de conducció ni, tampoc, en la seguretat i eficiència dels motors. Per exemple, els models BMW 520d i 520d Touring compten amb un motor que redueix la despesa de dièsel fins a 0,3 litres per cada 100 quilòmetres. Les emissions de CO₂ de la flota de vehicles de BMW durant 2019 es van reduir lleugerament en comparació amb l’any anterior, en gran manera, per l’augment dels models electrificats. Durant l’any passat, dels 2,5 milions d’automòbils que el Grup BMW va vendre a nivell mundial, aproximadament
500.000 eren híbrids endollables o vehicles elèctrics.

En aquest sentit, la companyia continua innovant en motors dièsel més optimitzats i amb un menor impacte ambiental. Tots els vehicles d’aquest tipus compten amb sistemes de recuperació de 48 volts que redueixen les emissions i compleixen amb la normativa europea en matèria de reducció de diòxid de carboni i Euro 6d. Alguns d’aquests models són més eficients en matèria de reducció d’emissions que altres
vehicles de combustió ja que el motor dièsel emet fins a un 15% menys de CO₂ que els models de gasolina.

bmw-produz-ultimo-i8-com-dedicatoria-a-cidade-portuguesa

A més, dins de l’estratègia de BMW de lliurar als usuaris el poder de triar, s’estan desenvolupant els motors elèctrics per a oferir solucions de mobilitat menys contaminants i amb totes les garanties d’autonomia i el segell BMW en tots els models. Per a 2023, es preveu ampliar el catàleg de models electrificats fins als 25,
sent la meitat d’ells 100% elèctrics.

Un compromís consolidat

El Grup BMW ha reduït significativament les emissions de CO₂ de la seva flota de vehicles des de 1995 gràcies a les millores en l’eficiència, apostant per programes concrets de reducció d’emissions, com el BMW Efficient Dynamics, així com l’electrificació de part de la seva flota de vehicles.

Efficient Dynamics és un conjunt de solucions i tecnologies per a reduir al màxim consums i emissions i està darrere de la forta reducció d’emissions. Un any abans del llançament de Efficient Dynamics, la mitjana d’emissions de CO₂ dels models de BMW era de 186 g/km.  En 2018, aquesta xifra va descendir un 48,6% fins a situar-se en 124 g/km.

Aquest programa està alineat amb els desenvolupaments normatius europeus que, des de setembre de 2018, obliguen a tots els vehicles a passar per un cicle de proves WLTP. A pesar que la majoria dels automòbils de BMW són del segment mitjà i alt, els motors compleixen amb la normativa i milloren, a vegades, aquests estàndards.  

bmw-serie-8-golden-thunder-edition:-lujo-extravagante-con-acabados-en-oro

La companyia està fermament compromesa amb el compliment dels objectius de reducció d’emissions fixats per la Unió Europea, establint per a això els més alts estàndards de qualitat en tots els seus processos i oferint els vehicles més eficients per a uns usuaris cada vegada més compromesos amb el medi ambient.

Totes aquestes actuacions contribueixen a aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides sobre la millora de la
salut i el benestar, el d’indústria, innovació i infraestructura, el de responsabilitat en el consum i la producció i, especialment, el d’acció climàtica.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments