DTM: Un pas a GT3 podria salvar la categoria

Gerhard Berger va dir que l’ITR –l’organitzador del campionat– ha de replantejar-se seriosament la manera d’administrar el Deutsche Tourswagen Masters. L’austríac ha admès que la sèrie pot desaparèixer després de finalitzar la temporada 2020.
La mítica sèrie de carreres alemanyes va rebre un cop fort els darrers dies d’abril. Audi, un dels dos fabricants implicats actualment, va anunciar que es retirarà de la DTM després de finalitzar la temporada 2020.

Berger va ser convidat a Servus TV. A la televisió austríaca, va dir:

Ha arribat el moment de pensar sobre com evoluciona el DTM. Si cap de les marques alemanyes està preparada, serà difícil suportar aquesta plataforma i sèries.

Com tots sabem, hem de fer front a la decisió d’Audi, però també a la crisi de coronavirus. De moment, ho tenim tot en contra.

Berger vol lluitar fins al final per salvar la competició i encara espera un senyal dels representants de BMW.

Encara no s’ha pres cap decisió a BMW. Això es retarda cada cop més i cal resoldre el problema. Al DTM hi ha moltes feines i, en un futur proper, hauràs de dir clarament el que vols fer.

Rescue for DTM pot ser una transició a la plataforma GT3 o LMDh. Es prefereix el primer. No es diu oficialment, però aquesta solució podria interessar a Audi, que té el model R8.

«Si decidim continuar com a ITR, és clar que hauríem de passar a GT3», va continuar Berger. – Aquesta és l’única categoria en què tenim moltes marques. N’hi ha tretze en total. Un canvi a GT3 tindria sentit.

Audi va respondre a la idea relativament ràpidament. Van dir que, malgrat la decisió de retirar-se, els agradaria que la història no morís i que algú mantingués l’ITR i el DTM.

Tot i que el futur de la DTM és el més important, Berger destaca que, certament, es penedirà si els cotxes actuals desapareixen de les pistes alemanyes.

Els cotxes actuals de DTM són autèntics cotxes de competició amb molts components estàndard. Després de la Fórmula 1 són els cotxes més complexos. Són prototips ràpids, sense cap equiparació de rendiment. És una cursa professional i la nostra competició ho necessita. Segons la meva opinió, aquesta és la forma adequada de promoure’s – va concloure Gerhard Berger.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments