El fabricant de vehicles elèctrics Fisker està en converses avançades amb l’Extreme E per a convertir-se en soci del campionat de tot terrenys i per a entrar potencialment en un equip de treball.
Amb seu a Los Angeles, Califòrnia, l‘empresa automobilística va ser cofundada pel dissenyador d’automòbils Henrik Fisker en 2005 i es va llançar amb la seva berlina esportiva híbrida endollable Karma dos anys després.
Ara ha anunciat el tot terreny elèctric Ocean, que arribarà en 2022, i també està previst que reveli un model de luxe Emotion en una data posterior.
Si Fisker entra en el XE com a equip, es convertirà en el vuitè participant, unint-se a Xip Ganassi Racing, Andretti Autoport, HWA, Venturi, Abt Sportsline, Veloce i QEV Technologies.
Alejandro Agag, fundador i CEO de XE:
«Estem encantats amb la possibilitat que Fisker Inc, un fabricant de vehicles elèctrics, s’uneixi al Extreme E per a l’inici del primer campionat.
«La creació de la sèrie de carreres més sostenible del món és la plataforma de llançament perfecta per al seu nou vehicle tot terreny Ocean, a més de proporcionar un entorn de proves desafiadora per a la durabilitat del producte».
La sèrie està programada per a un esdeveniment inaugural al Senegal els dies 23 i 24 de gener, com a part d’una temporada inaugural de cinc rondes que inclourà el X-Prix a Aràbia Saudita, Nepal, Groenlàndia i el Brasil.
Fisker va afegir:
«Alejandro va portar les carreres de vehicles elèctrics amb la Fórmula E i suport plenament la seva visió de reinventar les carreres fora de la carretera al mateix temps que crea una plataforma d’educació per a les amenaces que planteja el canvi climàtic».
«Extreme E i Fisker Inc. estan completament alineats en la nostra missió i valors.»
A principis d’enguany, Gianfranco Pizzuto – un dels primers patrocinadors del Fisker Karma – va revelar la seva intenció d’entrar en la Scuderia-I italo-turca en la Fórmula E ja en 2021.
XE també ha revelat els seus plans per al seu format d’esdeveniments «Star Wars Pod Racing», que inclourà rondes classificatòries a l’estil de ral·licross, dos semifinals i una final general.
Quatre equips, formats per una parella de pilots masculins i femenins, competiran en cadascuna de les rondes de dues voltes i recorreran una distància de 10 milles durant els dos dies d’esdeveniments.
La sèrie també comptarà amb un augment de potència de hipervelocitat, atorgat a l’equip que realitzi el salt més llarg sobre el primer obstacle en cada carrera.