Jeep ja té disponibles els seus primers híbrids endollables

El primer Jeep Plug-in ja es pot encomanar, a partir de 40.050 € per a Renegade 4xe i 44.700 € per a Compass 4xe.

El Renegade 4xe i el Compass 4xe són els primers models de Jeep electrificats que entren a la regió EMEA (Europa, Orient Mitjà i Àfrica).

Tot i això, amb la campanya especial de FCA Capital, per a les empreses, serà possible adquirir Renegade 4x per 27.500 €.

Tant el Jeep Renegade 4xe com el Compass 4xe estan equipats amb un motor de gasolina turboalimentat de 1,3 litres, de quatre cilindres, unit a un motor elèctric situat a l’eix posterior i alimentat per una bateria d’11,4 kWh.

El motor turbo de 1,3 litres de gasolina que alimenta Renegade i Compass 4xe pertany a la nova família FCA Global Small Engine. Es basa en una estructura modular i està disponible per a les versions 4x en la configuració de quatre cilindres amb dos nivells de sortida de potència: 130 o 180 CV. La potència afegida proporcionada pels motors elèctrics eleva l’alimentació combinada a 190 o 240 CV.

Trailhawk i S amb 240 CV
El motor 1.3 turbo ofereix 130 CV o 180 CV de potència, a més dels 60 CV produïts pel motor elèctric, per un total de 190 CV (versió Limitada) o 240 CV (Trailhawk i S) .

EN LA CONFIGURACIÓ Híbrida, les VERSIONS 4XE TOP S I TRAILHAWK OFRECEN 240 CV i 200 KM / H DE VELOCITAT. LA RENEGADA I LA COMPASSA MÉS POTENTS.

Pel que fa als dos motors elèctrics, un es troba muntat a l’eix davanter i s’acobla al motor de combustió interna que, a més de treballar en sinergia amb el motor tèrmic, pot ser que funcioni com a generador d’alta tensió; el segon se situa sobre l’eix posterior i té una caixa integrada de reducció i diferencial (“eix e”). Proporciona 60 CV de potència i 250 Nm de parell, proporcionant tracció i recuperant energia en frenar.


EL MOTOR ELÈCTRIC produeix 250 NM, mentre que la combinació ofereix 270 NM.

La bateria s’allotja a la segona fila de seients, on està protegida d’elements externs. Amb una carcassa d’acer, el paquet està equipat amb un circuit de calefacció i refrigeració dedicat a mantenir la bateria a la temperatura adequada, per tal de proporcionar el millor rendiment. El sistema elèctric també inclou un inversor de potència (PIM) situat dins de la bateria.

Com és habitual en aquest tipus de vehicles, la bateria es pot carregar durant la conducció o a través d’una font d’energia externa, ja sigui a casa amb la presa de casa, mitjançant easyWallbox o la Wallbox connectada més avançada o en un punt de càrrega públic.

Tres modes de funcionament

El sistema té tres modes de funcionament: híbrid, elèctric i estalvi electrònic. El mode desitjat es pot activar mitjançant el selector situat davant de la palanca de canvis.
En tots els modes de conducció, el sistema de frenada regenerativa recupera energia durant les fases de conducció passiva (com la desacceleració o la frenada lleugera).

En la configuració híbrida, el motor de combustió interna funciona a l’eix davanter, mentre que el motor elèctric funciona a l’eix posterior.

L’acceleració de 0 a 100 km / h és d’uns 7,5 segons.

En termes de consum de combustible, el mode híbrid maximitza l’eficiència energètica, consumint aproximadament 2 litres / 100 km (amb una bateria carregada).

El rang en mode 100% elèctric és de 50 km.
El vehicle viatja en mode exclusivament elèctric sempre que la bateria estigui prou carregada. El sistema passa automàticament a la manera híbrida quan la bateria es descarrega completament o quan el conductor pressiona completament el pedal de l’accelerador. Es pot arribar a 130 km / h de velocitat màxima en mode EV.

A més, Renegade i Compass 4xe funcionen en mode híbrid (el motor de combustió interna també s’utilitza per proporcionar propulsió) quan la bateria assoleix un nivell mínim de càrrega (anomenat “SOC”, Estat de càrrega), independentment de mode seleccionat.

E-Save és la manera de mantenir la càrrega de la bateria o de carregar-se mitjançant el motor de combustió interna. El mode E-Save admet dos modes secundaris, anomenats Battery Saver (E-Save passiu) i Charge Battery (E-Save actiu), tots dos que es poden activar a la pantalla del sistema Uconnect.

Estalvi electrònic passiu o estalvi de bateria: manté l’estat de càrrega de la bateria mitjançant l’ús predominant del motor de combustió interna;
Estalvi electrònic actiu o càrrega de bateria: carrega la bateria fins a un 80% mitjançant el funcionament del motor de combustió interna en què funciona el generador elèctric frontal combinat.
Com funciona aquest mode e-Save?

Per a la conducció tot terreny, el client pot seleccionar el mode híbrid 4 × 4 i el sistema canvia automàticament als dos sistemes de tracció dels dos eixos. També podeu triar el mode Low 4WD per optimitzar la resposta en terrenys sorrencs o pedregosos, o Bloquejar 4WD per mantenir la tracció 4 × 4 de manera permanent fins a 15 km / h.

També podeu utilitzar el sistema de control de tracció Selec-Terrain en quatre modes (que afegeix el mode Rock a Trailhawk, aconseguint així cinc) que distingeix tots els models Jeep (tret del Wrangler).

Temps de càrrega

Per optimitzar els temps de càrrega i oferir una còmoda solució domèstica addicional, hi ha disponible easyWallbox, que es connecta a una presa elèctrica normal de la llar i permet la càrrega segura.

Aquest sistema va ser desenvolupat per Engie EPS exclusivament per a FCA i comercialitzat per Mopar a Europa. És una solució «plug & play» que es pot gestionar a través de Bluetooth, permetent carregar Renegade o Compass 4xe a casa amb una potència de càrrega de fins a 2,3 kW en menys de 5 hores (el temps pot variar segons la instal·lació elèctrica existent) , sense necessitat de tècnics especialitzats. A més, easyWallbox es pot optimitzar per 7,4 kW, proporcionant una càrrega completa a casa en menys de dues hores (100 minuts).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments