DTM: La viabilitat del campionat passa per canviar a la normativa GT Plus

El futur del DTM estarà més a prop de definir-se. R-Motorsport va marxar després del 2019 i Audi abandonarà el campionat a finals d’aquesta temporada, cosa que redueix la plantilla a BMW, una situació poc pràctica. Per això, calia tenir en compte solucions de futur, i el pla és una fórmula GT Plus.

Segons Motorsport.com, la idea és per als cotxes basats en GT3. Ja hi ha un esborrany de les normes per lliurar-les a l’Associació Esportiva d’Automòbils d’Alemanya (DMSB) abans del termini que finalitza a final de mes.

A més, com a campionat internacional, el DTM necessitarà l’aprovació del Consell Mundial de la FIA per canviar la seva normativa. La base del GT Plus és la normativa FIA GT3, però també els GT Masters – rival de la DTM a Alemanya. Els plans passen per GT3 amb més de 600 CV de potència i amb sistema push-to-pass, però sense DRS.

També s’hauria d’implementar un sistema d’equilibri de rendiment (BoP). Gerhard Berger, president d’ITR, va aclarir al lloc web:

“Per descomptat, haurem de canviar la nostra normativa tècnica i és obvi que aquesta extensió anirà cap a la normativa GT Plus. Continuar desenvolupant la plataforma en aquesta direcció era el nostre pla fins i tot abans que Audi marxés. Des del meu punt de vista, és molt important que la nostra plataforma mantingui el format i tingui diversos equips professionals i independents amb pilots professionals al volant. Ja he rebut diverses peticions dels equips.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments