DTM: BMW té poques opcions de participar al 2021 amb una normativa GT3 Plus

Gerhard Berger, cap de l’ITR, ha reconegut que hi ha poques possibilitats que BMW es quedi en el DTM l’any que ve quan la sèrie abandonarà la normativa de la classe 1 per als cotxes de GT3.

L’ITR ha presentat un esborrany del que anomena la fórmula ‘GT Plus’ a la federació alemanya d’esports de motor, amb cotxes GT3, un sistema d’empenta per passar i un sistema d’equilibri de rendiment per igualar tots els marques.

Tot i que Audi ha indicat en el passat que podria continuar en el DTM l’any que ve a través dels seus equips clients malgrat la seva sortida com a fabricant, BMW diu que un programa GT3 perjudicaria els seus esforços en el programa de carreres clients.

Un altre obstacle important per a BMW és que el seu nou cotxe, M4 GT3, està en desenvolupament i no s’espera que estigui disponible per a carreres fins al 2022, deixant la marca bavaresa sense cotxe per competir en el DTM l’any que ve si avança amb el seu trasllat a cotxes basats en GT3.

«BMW en aquest moment no té cap cotxe GT3 així que no tenen lloc per desenvolupar alguna cosa en aquesta direcció», va dir Berger.


Mentre que el M4 segueix sent desenvolupat, els equips BMW han continuat competint amb l’antiga generació M6 GT3 en curses de resistència.

No obstant això, BMW està abandonant la Series 6, la qual cosa significa que BMW veu poca lògica estar present amb un cotxe fora de producció.

«Tenim un M6, que és molt vell i tampoc és realment competitiu», va dir el director de motoresport de BMW Jens Marquardt.

«Per tant, serà difícil per a nosaltres competir en el DTM sobre la base d’un cotxe GT3.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments