Volkswagen ja ens deix veure els primers esbossos de l’I.D. 4

Proporcions poderoses, línies fluides i una part posterior esculpida són les característiques de la nova SUV totalment elèctric

Disseny amb una aerodinàmica excepcional: coeficient de resistència de solament 0,28

Potència superior embolicada en formes orgàniques: el ID.4 és el primer SUV totalment elèctric de Volkswagen. El seu disseny exterior mostra clarament el començament de la nova era: combina una expressió poderosa amb formes orgàniques fluides i excel·lents qualitats aerodinàmiques.

Amb el ID.4, Volkswagen amplia la seva oferta amb un vehicle totalment elèctric en el segment més gran de món: el dels SUV compactes. En el futur, l’automòbil és fabricarà i vendrà a Europa, la Xina i més tard també en els EE. UU. Klaus Zyciora coneix el caràcter de l’ID.4 com ningú: el cap de Disseny de el Grup Volkswagen va dissenyar l’automòbil juntament amb el seu equip .

“L’ ID.4 representa una evolució de disseny elèctric”, diu Zyciora. “El seu disseny exterior és net, fluid i poderós. Sembla fort i segur de si mateix d’una manera nova. Això es deu principalment a l’estil aerodinàmic impecable de tota la família ID. Que hem traslladat al segment SUV per primera vegada amb l’ID. 4. Això vol dir que les transicions suaus s’alternen amb vores de separació clars i nítids. el disseny sembla modelat pel mateix vent. a el mateix temps, l’aspecte modern de l’ID.4 es pot veure en els seus grups òptics i la seva signatura de llum característica “.

El bon disseny també és sempre funcional. En un vehicle elèctric, la resistència és un factor clau per a l’autonomia. “L’evolució de el disseny elèctric de l’ID.4 també vol dir que ens hem centrat molt en l’aerodinàmica”, explica el cap de Disseny de Volkswagen. El ID.4 aconsegueix un excel·lent coeficient de resistència de 0,28. El factor més important per això són les formes fluides de la carrosseria de el vehicle i el compartiment de passatgers, que es dibuixa significativament cap a la part posterior. Això es complementa amb molts detalls executats amb precisió. Per exemple, el cos del grup de llums del darrere juntament amb el gran spoiler de sostre asseguren que el flux d’aire es separi netament.

Com a part de la seva estratègia “Transform 2025+”, la marca Volkswagen invertirà 11 bilions d’euros en mobilitat elèctrica fins 2024. El ID.4, el primer SUV totalment elèctric de Volkswagen, és el segon model basat en la nova plataforma elèctrica MEB després del ID.3. Aquesta plataforma està dissenyada exclusivament per a vehicles elèctrics i ofereix un interior molt espaiós gràcies al seu disseny. A més, a causa de el baix coeficient de resistència aerodinàmica de 0,28 i a sistema de bateria escalable, amb el ID.4 és possible arribar a distàncies de més de 500 quilòmetres (segons WLTP).

El nou SUV es llançarà inicialment amb tracció posterior, i una variant de tracció total elèctrica seguirà en una etapa posterior. La bateria d’alt voltatge està situada a la part inferior de la carrosseria amb disseny sandvitx per crear un centre de gravetat baix òptim per a la dinàmica de conducció, així com una distribució de la càrrega de l’eix extremadament ben equilibrada.

Subscriu-te
Notificació de
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share