DTM: Assen dona la primera vitcòria a Frijns i Van Der Linde

Dues primeres victòries en un sol cap de setmana: el dissabte, l’holandès Robin Frijns (Audi) va celebrar la seva primera victòria al DTM en el seu circuit a Assen, el diumenge, Sheldon van der Linde va assegurar la primera victòria per a una Sud-africà.

El pilot de BMW de 21 anys va guanyar la cursa gràcies a tàctiques intel·ligents del seu equip RBM i les seves habilitats de conducció en l’asfalt moll que va dificultar a molts dels seus oponents.

Després d’una decebedora qualificació, Van der Linde havia començat la cursa des del 14è a la graella, destacant encara més l’excel·lent actuació del jove pilot. En una cursa turbulenta, Frijns va arribar a la meta com el millor pilot d’Audi. El líder en punts, Nico Müller (Audi) va entrar en el podi i es manté al capdavant de la classificació de pilots. Els espectadors que havien fet el viatge van veure una cursa molt entretinguda marcada per nombrosos canvis de posició, una parada temporal de la cursa i un nou començament darrere del cotxe de seguretat.

La qualificació que encara s’havia mantingut en condicions seques, però la pluja va caure sobre el circuit d’Assen que va xopar completament la pista. Com a resultat, tots els pilots van optar pels pneumàtics de pluja. A causa de les condicions meteorològiques, direcció de cursa havia imposat dues voltes de formació darrere del cotxe de seguretat. Per a l’inici sobre l’asfalt sec, René Rast (Audi) no tenia les condicions neessàries per romandre al davant. Loïc Duval (Audi) va gestionar molt millor els pneumàtics i immediatament va prendre el lideratge. Robin Frijns també el va passar i aconseguia momentaneament el segon lloc.

Aturada primerenca i volta ràpida clau per a la victòria

Al davant, però, les coses aviat es van ficar dificils per a Duval. Robin Frijns va ser el primer a passar i més tard, el francès va perdre terreny davant Rast, Müller i Timo Glock (BMW). Aquest últim, després d’haver començat vuitè, va fer molt bona actuació amb el seu BMW M4 DTM. Mentre que Frijns va poder estendre el seu avantatge, Duval va retrocedir.

L’equip de RBM de Van der Linde, mentrestant, va optar per una aturada primerenca per posar pneumàtics de pluja lleugera. Això finalment va resultar ser la clau de la victòria, ja que l’oposició d’Audi, liderada per Frijns, Müller i Rast, va fer les seves parades considerablement més tard. Mentrestant, Van der Linde va empènyer amb voltes ràpides perquè pogués quedar-se per davant de Frijns quan aquest es va reincorporar a la pista.

La cursa aturada després de l’accident de Scherer

Poc després d’això, hi va haver un moment d’infart per als fans de les tribunes, ja que el pilot novell Fabio Scherer (Audi) va tenir una sortida a la secció ràpida de Ramshoek. El seu equip WRT havia posat pneumàtics slicks, un risc que va resultar ser massa alt en les condicions en que es trobava la pista. Les restes de cotxes sobre la pista i les piles de pneumàtics danyades eren la raó per la qual la cursa havia de ser aturada. Scherer va escapar indemne del seu Audi RS 5 DTM, però la cursa va acabar per al jove suïs. Al davant, Van der Linde no va cometre cap error en el reinici de la prova i va defensar el seu lideratge fins al final. Frijns i Müller ho van intentar tot, però no van suposar cap amenaça per al pilot de BMW, ja que la pluja va començar de nou. La victòria de Van der Linde es la primera en història de DTM per a Sud-àfrica. Per a l’equip RBM, va ser la desena victòria de la sèrie.

Abans de la novena cursa de la temporada al circuit Nürburgring Grand Prix (12-13 de setembre), Nico Müller roman al capdavant dels pilots amb 164 punts. Després de la seva victòria el dissabte, Robin Frijns roman segon en 138 punts i té 18 punts per davant del tercer classificat, René Rast.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments