WEC: Alpine desembarcarà a la categoria reina, LMP1, al 2021

Alpine ha deixat la porta oberta a un programa LM Hypercar o LMDh al Campionat del Món de Resistència l’any que ve.

El fabricant de cotxes esportius de Renault va destacar el seu compromís amb les carreres, Signatech, li queda només una campanya de 2021 amb el disseny actual de l’ORECA de motor Gibson que actualment està competint com el Rebellion R-13.

No obstant això, el director de vendes d’Alpine va dir que la marca avaluaria les seves opcions per al futur.

«LMH i LMDh obriran un nou entorn, així que el mirarem i prendrem la nostra decisió al seu degut temps juntament amb Signatech», va dir Fricotte.

«Ara tenim una oportunitat i estem mirant el que passarà amb LMH i LMDh.»

«Per al futur continuarem gestionant la manera en què hem gestionat en el passat: entrem en la European Le Mans series en 2013 i després ens va semblar que era bo passar al WEC un parell d’anys més tard.

«Volem fer-ho pas a pas».

Fricotte va descriure el pas de Signatech de LMP2 a LMP1 utilitzant el cotxe ORECA-Gibson que ha guanyat dues curses WEC en la temporada 2019-20 com una «oportunitat única».

Imagen



Els cotxes LMP1 que ja existeixen poden córrer al costat de la nova raça de cotxes LMH el 2021.

Fins ara no s’ha fet cap suggeriment als legisladors, l’Automobile Club de l’Ouest i la FIA, quan al 2022 es permetin els cotxes LMP2-basats en LMDh.

El director executiu d’Alpine Patrick Marinoff va subratllar el compromís de Renault amb la marca i va declarar que la seva gamma de vehicles de carretera està a punt de créixer.

«El grup Renault té ambicions clares de moure Alpine cap amunt i convertir-lo en la marca esportiva del grup, així que ara és el moment d’elevar el llistó per Alpine i Signatech», va dir.

Va descriure l’oportunitat de córrer un xassís LMP1 existent com «una gran oportunitat per iniciar aquest projecte i encara mantenir els costos a un nivell acceptable».

«Aquesta és una oportunitat tremenda que no podíem deixar anar», va afegir.

El cap de Signatech Philippe Sinault va explicar que la línia de temps del programa significa que hi haurà poques oportunitats per desenvolupar el xassís de l’ORECA abans de la temporada següent.

«Tenim una bona base: la meva principal preocupació és tenir un bon coneixement per trobar una bona manera d’operar i muntar el cotxe», va dir.

Va suggerir que podria ser possible recórrer als serveis de l’equip de Fórmula 1 Alpine a Enstone per ajudar en la simulació i posada en marxa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments