WEC: El retorn d’un clàssic, Goodyear torna a les 24 hores de Le Mans

Goodyear té 14 victòries a les 24 hores de Le Mans de la seva història, però en aquest any del seu retorn a la mítica competició vol augmentar aquest palmarés. Aquesta serà la primera edició de Le Mans que comptarà amb pneumàtics Goodyear des del 2006, i també pot ser l’edició més ràpida del clàssic de resistència francès dels darrers temps. Mike McGregor, director del programa de resistència Goodyear opina que el ritme serà molt més elevat:

“S’espera que les temperatures ambientals i de la pista siguin significativament inferiors a les del juny. Un aire més fred suposarà una major eficiència en reduir la resistència aerodinàmica i millorar el rendiment del motor. Pel que fa als pneumàtics, s’ha donat un pas endavant pel que fa al ritme durant aquesta temporada, en comparació amb els temps dels anys anteriors. Combineu aquests factors i tindrem la recepta d’un rècord de Le Mans ”.

Un dels desafiaments dels fabricants de pneumàtics a Le Mans és que la normativa WEC només permet tres tipus de pneumàtics en condicions seques durant tota la temporada. Això significa que Goodyear va haver de desenvolupar un pneumàtic capaç de cobrir un ampli ventall de temperatures. Per exemple, a l’última cursa, a Spa, un dia inusualment tropical a Bèlgica va provocar temperatures a la pista de 42 ° C. La temporada anterior a Spa, la temperatura de la pista era de només 7 ° C.

Mike McGregor afegeix:

«El nostre objectiu és proporcionar als nostres equips un rendiment durador, limitar el nombre de canvis de pneumàtics i mantenir el màxim rendiment en el moment en què els nivells de combustible són baixos. A Le Mans, vam canviar els pneumàtics després de l’equivalent a més de dues distàncies d’una cursa de Fórmula 1. En aquest moment, quan el cotxe té poc combustible, el pilot necessita el màxim rendiment. A Spa, els cotxes equipats amb Goodyear van ser els més ràpids a la pista en aquesta etapa de la cursa ”.

Construir una base de dades de coneixement

L’horari comprimit d’aquest any significa que no hi va haver temps per al tradicional dia de proves de Le Mans, quinze dies abans de la cursa. Tot i això, els enginyers han realitzat una àmplia investigació per tornar a la prova. Mike McGregor explica com els enginyers construeixen el seu coneixement dels circuits WEC:

“Vam visitar els circuits mesos abans de cada cursa per analitzar les superfícies. Els circuits recentment reasfaltats, com Paul Ricard, tenen una superfície ‘micro-rugosa’, però els circuits més antics com Spa tenen un asfalt ‘macro-rugós’ molt més obert.

“Sempre tornem a mirar la superfície per veure com ha evolucionat des de la nostra última visita. Le Mans és únic, perquè una part de la pista és un circuit de carreres permanent, però la major part de la pista es troba a la via pública i la superfície es desgasta molt any rere any. A mesura que Goodyear creix a les carreres europees, estem construint una gran base de dades de coneixement per afegir a les dades que els nostres col·legues nord-americans tenen dels circuits nord-americans ”.

Tot i que Goodyear planeja el Le Mans més ràpid dels darrers anys, els seus enginyers també es preparen per a les condicions de la tardor, explica Mike McGregor:

“Des del nostre retorn a l’agost de l’any passat, no hem necessitat fer servir el pneumàtic mullat Goodyear, només a Spa el mes passat. Els nostres equips van trobar que el pneumàtic mullat era molt durador i que el temps mullat a Spa ens va proporcionar moltes dades per calcular on es troba el punt d’intersecció entre el pneumàtic intermedi molt versàtil i el pneumàtic completament mullat. Aquesta actuació de Spa va ajudar a augmentar la nostra confiança abans de Le Mans ”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments