Porsche no veu l’elèctric a curt termini i aposta pels eCombustibles

Porsche creu que el desenvolupament dels motors elèctrics no és prou ràpid com per satisfer les necessitats dels seus clients, el que li està portant a investigar una opció alternativa al motor elèctric: els combustibles sintètics, que utilitzen hidrogen i diòxid de carboni com a matèries primeres per obtenir un hidrocarbur, utilitzant energia per a aquesta transformació.

«La mobilitat elèctrica és una tecnologia emocionant i convincent, però per si sola, ens porta als objectius de sostenibilitat a un ritme menor de què ens agradaria«, va assegurar el responsable d’investigació i desenvolupament de la marca d’esportius alemanya propietat de Volkswagen, Michael Steiner, en declaracions recollides al seu web.

Per aquest motiu, Porsche pretén impulsar la seva investigació en combustibles sintètics o eCombustibles (eFuels, en anglès).

«És una tecnologia important, perquè els motors de combustió seguiran dominant el món de l’automoció per molts anys», afirma Steiner, per a qui en aquest escenari «els eCombustibles són un component fonamental».

La companyia d’esportius, que està tenint cert èxit de vendes amb el seu model elèctric Taycan fins al punt d’haver-li de demanar treballadors a Audi, té entre els seus objectius que la meitat dels vehicles que vengui siguin elèctrics el 2025, però estan convençuts que la tecnologia elèctrica pura no s’adequa a hores d’ara a les necessitats dels seus clients.

«Els nostres cotxes es conduiran per molt temps, en els nostres models híbrids es mouen amb energia elèctrica en distàncies curtes, però necessiten els motors de combustió per a les llargues», afegeix.

Porsche busca socis per construir plantes pilot de combustibles sintètics
La companyia alemanya està buscant socis que puguin construir plantes pilot i provar la viabilitat d’una cadena de subministrament d’aquest tipus de combustibles. També té el repte de comprovar si aquest tipus d’hidrocarburs funciona de forma correcta amb els seus motors. «Volem ajudar amb el procés perquè el combustible sigui adequat amb motors d’alt rendiment», apunta l’executiu de Porsche.

L’ús d’aquest tipus de combustibles té dos problemes: en primer lloc la seva producció -que no obstant això es considera climàticament neutra, ja que captura CO2 per a la seva producció, compensant el que desprèn en els motors-, i en segon terme l’absència de punts de proveïment.

A més, és un tipus de mobilitat molt criticada pel moviment ecologista, que considera que té poc sentit utilitzar electricitat per produir combustibles o hidrogen en lloc d’utilitzar-se directament per alimentar vehicles elèctrics.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments