DTM: Audi campió de marques, Müller intractable en la segona cursa a Nürburgring

Amb una victòria dominant en la segona cursa en la curta versió del circuit de Nürburgring, Nico Müller (Sui, Audi) ha tingut un retorn impressionant, després de la seva mala sort, el dissabte, quan va ser el cinquè després d’una virolla. El seu rival i company d’equip Robin Frijns (NED, Audi) ha estat segon, a gairebé dotze segons. No obstant això, ha estat un bon diumenge per a l’equip Abt que ha celebrat un impressionant doble èxit. El campió regnant René Rast (GER, Audi) ha completat el podi. Una vegada més, els «tres grans» del DTM es trobaven en el podi. En la classificació de fabricants, el títol ja ha estat segellat després del segon terç de la temporada: 872 punts per Audi, la marca d’Ingolstadt està fora de l’abast de BMW. A 356 punts, l’oponent BMW ja no està en posició de tancar la bretxa.

Ja va haver-hi una sorpresa en la qualificació, després de la qual no només els «sospitosos habituals» es van trobar en els tres primers llocs. Ferdinand Habsburg es va afegir al trio dels pilots més ràpids després del segon temps més ràpid. El millor resultat de qualificació fins avui per al jove austríac i el seu equip Audi WRT. A la cursa, però, Habsburg no va poder fer ple ús del seu ritme i va acabar en sisè lloc. L’equip BMW ART també es va classificar en el setè lloc amb Robert Kubica (POL), però es va quedar sense sort durant la cursa.

Müller amb millor ritme al començament de la cursa

Nico Müller ja va establir les bases per a la seva victòria poc després de l’inici: mentre que Frijns inicialment liderava, els suïs ja ha superat Habsburg poc després que la cursa es poses en marxa i després ha posat a Frijns sota pressió. A la setena volta, Müller ha pres la davantera i ha ampliat el seu marge de forma contínua. Després d’haver començat quart a la graella, René Rast ha pilotat sense cridar l’atenció i per un temps ha tingut el segon lloc a la vista, ja que Frijns s’ha reincorporat a la cursa després de la seva parada de pit obligatòria amb pneumàtics freds just davant d’ell, però el neerlandès ha aconseguit mantenir a ratlla Rast. Tot i que s’ha instal·lat en la primera posició molt aviat, els espectadors d’Eifel han gaudit de l’acció amb nombroses baralles de posició a meitat de taula.

Van der Linde de nou millor classificat amb el BMW, mala sort per Kubica

Entre els BMW, ha tornar a ser sud-africà Sheldon van der Linde el millor classificat acabant quart com el millor pilot BMW. El seu equip, el RBM, tenia un hàbil rival Marco Wittmann (GER, BMW). Més endavant, Philipp Eng (AUT, BMW), Lucas Auer (AUT, BMW) i Jamie Green (GBR, Audi) han tingut baralles de posicions entretingudes. Green, però, ha tingut mala sort i ha tingut d’aparcar el seu RS 5 DTM en els box amb problemes tècnics just abans del final de la cursa. L’ex-Formula 1, Robert Kubica (POL, BMW), que havia cridat l’atenció amb un fort setè lloc a la graella, s’ha retirarat de la cursa amb una fallada de caixa de canvis mentre era en sisè lloc.



Després de la dotzena de les 18 curses d’aquesta temporada, Nico Müller ha ampliat encara més el seu lideratge en la classificació de pilots i roman al davant amb 242 punts. Frijns segueix a prop amb 224 punts, Rast és tercer amb 195 punts. L’acció del DTM continua del 9 al 11 d’octubre a Zolder, Bèlgica.

El DTM tornarà a córrer des de 2021, amb normatives modificades, però amb una quantitat igual d’entusiasme i fascinació.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments