Ford va augmentar les variants esportives amb el nou Puma ST. El SUV del popular segment B, treballat per Ford Performance, presenta una mirada més agressiva. A més, les rodes de 19 polzades estàndard estan equipades amb pneumàtics Michelin Pilot Sport 4S, cosa que indica les demandes més dinàmiques del model. Pel que fa a la personalització, els clients tindran sis colors disponibles, sent el verd (Mean Green) del cotxe un color exclusiu. A l’interior, és idèntic a les variants bàsiques de Puma, a excepció dels seients davanters esportius Recaro, un volant de fons pla i un mànec de caixa de canvis amb el logotip ST, que també es projecta a terra quan obrim la porta.
Tot aquest aspecte esportiu s’acompanya del motor turbo de gasolina d’1,5 litres, utilitzat al Fiesta ST, que proporciona 200 cavalls de potència i 320 Nm de parell. Aquesta solució s’uneix a la caixa de canvis manual de sis velocitats, que permet accelerar de 0 a 100 km / h en 6,7 segons i assolir una velocitat màxima de 220 km / h. No obstant això, les millores mecàniques no es limiten al motor.
Ford Performance va dur a terme un nou ajust de la suspensió posterior amb un eix de torsió del 50% més ferm en comparació amb el Puma base. També cal destacar l’addició de barres estabilitzadores en ambdós eixos, una direcció més ràpida i precisa un 25% i frens davanters més grans. Sense oblidar l’escapament amb vàlvula activa, idèntic al Fiesta ST. Com a opció, també hi ha la possibilitat d’equipar el Puma ST amb un diferencial mecànic autoblocant i la funció “control de llançament”. Finalment, les primeres entregues estan previstes per a finals del 2020.