La nova fórmula Rally3 de cost inferior, de tracció a les quatre rodes, és probable que substitueixi Rally2 com el nivell més alt de la competició en diversos campionats continentals i nacionals en un futur proper, segons els encarregats de ral·li regional de la FIA.
Malgrat l’èxit de Rally2 – la FIA estima que al voltant de 1.000 cotxes han estat produïts des de la seva introducció com R5 el 2012 – alguns campionats han lluitat per mantenir un alt nombre d’inscrits en les seves respectives classes.
El Rally3, que serà introduït al començament de 2021 com un nou pas entre Rally2 i Rally4 (anteriorment R2), ha estat assignat un cost màxim de compra de 100.000 € per la FIA, gairebé la meitat del cost dels cotxes Rally2.
La FIA té com a objectiu campionats continentals i nacionals on el cost dels cotxes Rally2 es considera actualment prohibitiu com a mercat clau per als nous cotxes Rally3, segons el seu gestor regional de ral·lis, Jérôme Roussel.
«Els Rally3 va ser creat per tenir més cotxes FIA [homologats] fora d’Europa»
«Em faig càrrec del campionat d’Àfrica, per exemple, i només hi ha un o dos cotxes Rally2. Després d’això, tenim tots els grups N, però els nois del Grup N pensen que no poden competir contra els cotxes Rally2, així que el campionat no és gaire equilibrat.
«Podem considerar moure el campionat a Rally3 perquè sabem que podríem tenir 10 o 15 persones capaces de comprar cotxes Rally3 i tenir una baralla adequada, perquè al final això és el que necessitem.
«Si prenc l’exemple del campionat CODASUR [South American], tenim 15 cotxes Rally2, així que no crec que sigui una bona direcció per portar-lo.
APCRC és un altre exemple. Si a l’APRC no tenim cap Rally2, llavors crec que Rally3 seria perfecte per al desenvolupament de ral·lis en aquesta regió.
«El Rally3 s’utilitzarà en campionats nacionals, s’utilitzarà en campionats regionals, però també és una categoria que volem veure al nivell superior en el marc de la WRC també».
La majoria dels campionats nacionals amb seu a Europa utilitzen actualment el Rally2 com la seva classe de nivell superior amb diversos graus d’èxit, i Roussel va dir que espera que els que lluiten per aconseguir correr abans de la pandèmia de COVID-19 busquin canviar a Rally3 com la seva categoria principal.
«En aquest moment estem en un període en què tot canvia molt ràpid tot el temps»
«Els diners sempre han estat un problema en els esports de motor, però no serà més fàcil en els propers anys. Així que potser és una bona solució.
«Si lluites amb el campionat nacional i només tens dos o tres cotxes Rally2, potser és bo considerar canviar al Rally3, on tindràs més gent involucrada per oferir-se aquest tipus de cotxe.
«Però si miro el campionat francès o italià [per exemple], no crec que vagin en aquesta direcció».