El calendari està capgirat. Hauríem d’arribar a Sardenya a l’estiu, però Sardenya a l’octubre no és res nou, ja es va disputar en una data similar en 2004 i 2012.
Com sempre, un Ral·li d’Itàlia Sardenya en sec afavoriria als que comencen més enrere, mentre que la pluja milloraria les possibilitats del líder del campionat, Elfyn Evans, almenys en el primer dia.
Les previsions mostren una clara possibilitat de pluja en els dies previs a l’esdeveniment. La tardor no significa necessàriament pluja, igual que l’estiu no significa necessàriament sol. I no oblidem el diluvi que va arribar per a interrompre el dia l’any 2018, quin fred vam passar!
Una cosa que no canviarà és que els dies de tardor són més curts i ofereixen menys hores de sol. Els clàssics han tornat, incloent Tula, Castelsardo, Coiluna i, per descomptat, Monte Lerno.
Sardegna té un dels pitjors efectes en l’ordre de sortida de la temporada. Si està sec, els pilots del darrera tindran un avantatge considerable. Ja ho hem vist en el passat amb noms sorprenents guanyant trams. No obstant això, la pols en suspensió pot ser un problema en les epecials del matí.
Si plou, les coses es giren. Els primers corredors podrien ara tenir un benefici a mesura que la carretera es torna més fangosa amb cada cotxe. El fang també podria portar algunes sorpreses com el 2018. Les condicions com aquestes podrien ser més probables ara que la prova se celebrarà a l’octubre en lloc de juny.
Inscrits de primer ordre amb extres de luxe
Els pilots estan més que llestos. El campionat està molt ben equilibrat amb els homes de Toyota Evans i Sébastien Ogier al capdavant. Però el campió defensor Ott Tänak, Kalle Rovanperä i Thierry Neuville són aquí llestos per donar guerra.
Apareix una doble sorpresa a la llista amb la participació d’un duo sense precedents Petter Solberg / Andreas Mikkelsen al volant d’un C3 WRC amb l’equip de Saintéloc i equipat amb pneumàtics Pirelli previstos per a la propera temporada. Tot i això, cal tenir en compte que aquest cotxe només estarà alineat durant el shakedown i el Power Stage.
Per la resta, la llista és un clàssic amb l’arribada de Sordo i les incorporacions de l’habitual privat, Martin Prokop tornarà a ser a l’inici d’aquest esdeveniment com el seu debut el 2011 a l’illa italiana.
Al WRC2, Mads Ostberg serà l’home a vèncer mentre Adrien Fourmaux busca el seu primer èxit al campionat. Jan Solans i Mauro Barreiro tornara a provar sort amb el seu Ford Fiesta Rally2 que tants problemes els hi està donant. Aquesta prova la coneixen bé, l’any 2019 van aconseguir aquí la seva primera victòria en la JWRC.
Al WRC3, hi assistiran setze equips, sobretot amb un bonic trio compost per Eric Camilli, després d’un compromís amb Montecarlo, però també per Nicolas Ciamin i Yohan Rossel, que ja eren presents a Estònia a principis de setembre.
Al JWRC, vuit petits participants seran a la sortida amb Martin Sesks com a favorit del títol.
Itinerari
SS | Special Stage | Hora | Kms |
Dijous 8 d’octubre 2020 | |||
---|---|---|---|
SD | Olmedo | 12h01 | 3.79 |
Divendres 9 d’octubre 2020 (95.25kms) | |||
SS1 | Tempio Pausania 1 | 07h50 | 12.08 |
SS2 | Erula – Tula 1 | 08h44 | 21.78 |
SS3 | Tempio Pausania 2 | 10h40 | 12.08 |
SS4 | Erula – Tula 2 | 11h34 | 21.78 |
SERVICE A (Alguer) | 40mn | ||
SS5 | Sedini – Castelsardo 1 | 16h14 | 14.72 |
SS6 | Tergu – Osilo 1 | 16h59 | 12.81 |
FLEXI SERVICE B (Alguer) | 45mn | ||
Dissabte 10 d’octubre 2020 (101.69kms) | |||
SERVICE C (Alguer) | 15mn | ||
SS7 | Monte Lerno 1 | 07h37 | 22.08 |
SS8 | Coiluna – Loelle 1 | 08h38 | 15.00 |
SS9 | Monte Lerno 2 | 10h07 | 22.08 |
SS10 | Coiluna – Loelle 2 | 11h08 | 15.00 |
SERVICE D (Alguer) | 40mn | ||
SS11 | Sedini – Castelsardo 2 | 16h08 | 14.72 |
SS12 | Tergu – Osilo 2 | 17h02 | 12.81 |
FLEXI SERVICE E (Alguer) | 45mn | ||
Dissabte 11 d’octubre 2020 (41.90kms) | |||
SERVICE F (Alguer) | 15mn | ||
SS13 | Cala Flumini 1 | 08h15 | 14.06 |
SS14 | Sassari Argentiera 1 | 09h08 | 6.89 |
SS15 | Cala Flumini 2 | 11h10 | 14.06 |
SS16 | Sassari Argentiera 2 [Power Stage] | 12h18 | 6.89 |