Dimarts, 21 octubre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

FÓRMULA 1: Renault creu que s’ha d’avançar la nova normativa de motors

El cap de Renault Cyril Abitaboul creu que la retirada d’Honda del campionat hauria d’iniciar un canvi abans del previst de les regulacions de la unitat de potència de Fórmula 1.

Les normes actuals han de mantenir-se fins a finals de 2025, i ja s’han iniciat debats sobre la direcció que hauria de prendre la tecnologia F1.

El director general de la F1 Ross Brawn ha reconegut públicament que no hi ha cap nou fabricant que es pugui unir fins que entrin en vigor noves regulacions.

Abitaboul suggereix que la retirada d’Honda indica que les normes actuals no tenen tant d’èxit com haurien de ser, i que el canvi s’hauria de presentar a partir de 2026 per tal d’animar a altres fabricants a entrar.

Honda va anunciar la setmana passada que aturaria el seu programa F1 al final de la temporada 2021, deixant els equips Red Bull i AlphaTauri buscant un nou soci.

“Vull ser molt clar que no ens sentim satisfets amb la situació d’Honda”

“Hem de dir-ho com és, no és positiu per a F1. Volem una F1 amb fabricants d’automòbils, amb fabricants d’equips originals, amb proveïdors de motors, i ser reduït a tres fabricants de motors no és quelcom positiu.

“Hem de treure algunes conclusions clares d’aquesta situació, i és una cosa que he estat instant l’òrgan de govern a mirar més detingudament.

“La situació del motor és simplement insostenible. En particular, des d’una perspectiva econòmica, però també des d’una perspectiva tecnològica.

“No estic segur que ens puguem permetre aquesta situació.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments