El calendari de 2025 comptarà amb 8 curses, amb les 24 hores de Le Mans com a epicentre del campionat
La temporada 2025 del Campionat del Món de Resistència (WEC) va arrencar el cap de setmana passat amb el Prolòleg al circuit de Losail (Qatar). Aquesta setmana, però, el focus se situa als 1812 km de Qatar, primera cursa oficial del calendari, que torna a obrir temporada per segon any consecutiu després de substituir Sebring el 2024.
Una cursa amb molts trets culturals propis

La cursa, inicialment prevista per dissabte, s’ha avançat a divendres 28 de febrer (12:00 hores CET) per evitar coincidir amb la «Nit del Dubte», l’inici del Ramadà. A més, la distància simbòlica d’aquesta cursa fa referència a l’any en què Qatar va derrotar l’Imperi Otomà en una batalla clau per a l’esdevenir del país.
El programa s’estén durant tres dies:
- Dimecres 26: Entrenaments Lliures 1 (9:30-11:00) i 2 (14:50-16:20).
- Dijous 27: Entrenaments Lliures 3 (10:00-11:00), qualificacions per les categories LMGT3 (15:00) i Hypercar (15:40), i les corresponents Hyperpoles.
- Divendres 28: Sortida als 1812 km de Qatar a les 12:00 hores CET (14:00 hora local), amb un límit de 10 hores de competició.
Després de l’èxit de l’edició 2024, el circuit de Losail consolida el seu paper com a porta d’entrada a la temporada. La cursa de l’any passat va destacar per les condicions extremes de calor i sorra, factors que podrien repetir-se aquest any. Els 36 vehicles inscrits (divididits entre Hypercar i LMGT3) buscaran començar amb força una temporada de 8 curses.
Els principals favorits

Porsche, amb unes prestacions sòlides durant el Pròleg el situen entre els favorits. No els serà fàcil, ja que Ferrari ha mostrat múscul amb el trio de 499P, mentre l’aliança Cadillac Hertz Team JOTA —nova aquest any— ja demostra química amb els seus pilots.
Toyota, vigent campiona de constructors, manté la serietat amb la seva parella de GR010 Hybrid i els mateixos pilots de 2024. La marca japonesa sap que la consistència és clau en proves de resistència, però haurà de vigilar. El Peugeot 9X8 va quedar a les portes del podi a Qatar el 2024 per una errada de càlcul amb el combustible, i ara busca venjança.
La sorpresa ve de la mà de BMW: Robin Frijns va marcar el millor temps als entrenaments amb el prototip de la marca bavaresa, superant el rècord de la volta. «Tot funciona bé», va destacar el pilot neerlandès. «Conduir de nit al Prolòleg ens ha donat dades clau. Ara toca ajuntar les peces del trencaclosques».
Alpine, per la seva banda, intenta capitalitzar l’impuls aconseguit a finals del 2024, mentre Aston Martin debuta amb les seves Valkyrie de motor V12, un projecte ambiciós que busca demostrar potència i fiabilitat.
Dins de la categoria reina de les curses de resistència tindrem a dos catalans. Miguel Molina amb el Ferrari 499P #50, acompanyat per l’italià Antonio Fuoco i el danès Nicklas Nielsen. Mentre que Alex Riberas debutarà amb el projecte d’Aston Martin amb el #009 acompanyat d’un altre danés, Marco Sorensen, i el canadenc Roman De Angelis.
LMGT3: Rossi, Mercedes-AMG i el retorn històric a Le Mans

A la classe LMGT3, la lluita també serà intensa. TF Sport (Corvette Z06) on hi ha el català Dani Juncadella, Akkodis ASP Team (Lexus) i Vista AF Corse (Ferrari 296) han mostrat rapidesa als entrenaments. Però tots els ulls estan posats en Valentino Rossi, el llegendari pilot de motociclisme, que ara competeix amb el BMW M4 LMGT3 del Team WRT.
Una altra història a seguir és la de Mercedes-AMG, que torna al WEC amb els seus LMGT3 gestionats per Iron Lynx. La marca de l’estrella prepara així el seu retorn a les 24 Hores de Le Mans el juny, després de 25 anys d’absència, un repte que afavoreix la presència d’aquesta nova generació de GT3.