WRC: Millener, cap de l’equip M-Sport Ford, veu l’expansió a USA indispensable en els propers anys

El promotor del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) ha d’introduir al calendari nous països, amb el Team Principal d’M-Sport Ford reiterant la seva posició que un retorn WRC USA ha d’estar a la part superior de la llista de tasques a complir.

Al juliol, Richard Millener va dir a la Ford Authority que els esforços han de continuar per fer que això passés, amb altes figures de Ford exercint una «gran influencia».

Abans de renunciar al seu paper com a cap del WRC durant l’estiu, Oliver Ciesla va dir que reconeixia el valor comercial que els Estats Units aportarien tant a equips com a parts interessades.

Tot i els esforços recents que s’han aturat per la pandèmia del coronavirus, Ciesla va insistir en un retorn del WRC a USA així com l’expansió a la Xina ha de continuar sent un objectiu per al futur.

Amèrica no ha aparegut en el WRC des de 1988 quan Tacoma va acollir l’últim Ral·li Olympus, mentre que la Xina havia de tornar el 2016 però va ser cancel·lada després que la forta pluja va danyar la ruta.

A part d’identificar una base adequada a Amèrica des de la qual córrer, Millener va dir que l’exposició als mitjans de comunicació i els números d’espectadors fan que un ral·li a USA sigui increïblement atractiu tant des del punt de vista comercial com esportiu.

«Hem d’anar a llocs que tenen bons espectadors [nombres] i de fans», va dir.

«No volem reunir-nos en algun lloc on ningú ens pot veure excepte per la televisió, això no funciona per a nosaltres».

El seu homòleg a Hyundai, Andrea Adamo, hi va estar d’acord.

«Al meu entendre, necessitem tenir una ronda a Rússia i una ronda a la Xina i una ronda a Amèrica del Nord. Hem de visitar aquests tres països tan aviat com sigui raonablement possible».

Quan se li va preguntar si Ford ampliaria la seva col·laboració en competició, amb l’entrada de la normativa híbrida com a part d’un canvi en el reglament per a la temporada 2022 atrauria més marques de cotxes a la competició, Adamo va dir:

«Comencem a protegir els fabricants que ja estan involucrats en el WRC abans de començar a pensar en els altres».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments