Els rivals pel títol, Elfyn Evans i Ott Tänak, han estat els pilots que han marcat el ritme aquest dijous, han empatat amb el mateix crono en el shakedown del Ral·li d’Itàlia Sardegna, sisena prova del Campionat del Món de Ral·lis.
L’exigent i tècnica especial d’Olmedo, de 3,79 km, ha proporcionat als pilots una breu visió del que serà aquest cap de setmana.
Tänak, pilotant el Hyundai i20, va tenir l’avantatge en les primeres passades i va establir el punt de referència en 2min13,6seg en el seu tercer pas. L’estonià va ser home de molt poques paraules al final de l’especial, la seva ment està totalment concentrada a seguir en la lluita pel campionat aquest cap de setmana.
En resposta, Evans va pujar una mica la velocitat en el seu Toyota Yaris durant el quart i últim pas per a igualar-lo. Va ser seguit de prop pel seu company d’equip Sébastien Ogier, que s’ha quedat a tan sols 0,8 segons més enrere.
«Serà un rallye difícil. Estava molt sec i solt aquí, per la qual cosa el grip serà bastant baix, però en general la sensació és bona», va dir el líder del campionat.
Ogier semblava i es mostrava confiat mentre feia els últims ajustos abans de la sortida del ral·li demà. El francès ocupa actualment el segon lloc en la classificació del campionat i està a 18 punts del seu company d’equip en Toyota.
«Pressionaré per a aconseguir-ho. El ral·li és una mica més curt de l’habitual, les condicions són una mica més fredes i hi ha algunes seccions noves, així que haurem d’adaptar-nos ràpidament», va dir.
Kalle Rovanperä va tenir un dramàtic començament de ral·li. Després d’anar més ràpid en el primer pas pel shakedown, un cop acabat el tram cronometrat va apurar massa en una dreta i va bolcar el seu Yaris. Tant ell com el seu copilot Jonne Halttunen han sortir il·lesos.
Dani Sordo estava encantat d’estar de tornada al volant del seu Hyundai per primera vegada des de Mèxic al març. El cantabre no va trigar molt en reaclimatar-se, ja que va ser el quart més ràpid, a 1,1 segons del millor registre. Pierre-Louis Loubet estava 0,2 segons més enrere en un i20 privat.
Thierry Neuville ha utilitzat el shakedown del dijous per a afinar la configuració del Hyundai. El belga ha tornat a l’assistència per a fer alguns ajustos menors després del seu primer parell de passades i finalment ha finalitzat sisè.
El pilot de M-Sport Ford Esapekka Lappi ha estat només una dècima més lent que el millor temps de Neuville en la setena plaça, seguit de prop pel seu company d’equip Gus Greensmith en la vuitena.
Takamoto Katsuta ha acabat a 0,7 segons de Greensmith en el seu Toyota, mentre que Teemu Suninen ha completat el top ten amb un altre Fiesta.
L’acció del dijous també va veure una cara familiar tornar als trams, encara que en una funció lleugerament diferent. Andreas Mikkelsen ha debutat amb els nous pneumàtics WRC de Pirelli per a 2021 amb un Citroën C3, donant a diversos mitjans de comunicació l’oportunitat única de viatjar en el seient del copilot.
«Som aquí per a presentar el pneumàtic Pirelli i gaudir. També intentaré ser el copilot de Petter [Solberg] el diumenge, la qual cosa serà molt interessant!» va explicar Mikkelsen.
Els Rally2 o R5, Ostberg el més ràpid
Entre els cotxes de la categoria Rally2 el més ràpid ha estat Mads OStberg amb el seu Citroën C3, Scandola amb el Hyundai i20 ha estat segon a dos segons del registre del noruec, i Nicolas Ciamin, una de les perles franceses ha estat el tercer classificat amb un altre Citroën C3.
Entre els catalans, Jan Solans, copilotat pel gallec Mauro Barreiro, han acabat en onezan posició a menys de quatre segon del millor registre. La filosofia del petit dels Solans és clara, seguir aprenent. Per la seva part, Marc Martí, copilot d’Alberto Heller, s’han classificat en setzena posició amb un Ford Fiesta Rally2.