DTM: Rast encèn la lluita pel títol 2020

Foc al seu cotxe abans del començament, focs artificials a la cursa: René Rast està fent emocionant el DTM. Després de la seva segona victòria a Zolder, el pilot d’Audi ha passat a la segona posició a la classificació. Amb dos caps de setmana de cursa restants, el campió de DTM és només deu punts per sota del seu company d’Audi Nico Müller, que ha estat liderant des que va guanyar l’obertura de la temporada a Spa-Francorchamps a principis d’agost. El diumenge, Müller es va veure obligat a limitar-se a aconseguir dos punts. Per a Robin Frijns, les coses eren encara pitjors: l’holandès s’estavellà a les barreres dels pneumàtics mentre sortia de boxes i va haver d’aparcar el seu Audi uns quants metres més amunt. La seva no puntuació va fer que Frijns caigués a la tercera posició de la classificació de pilots. Després de Mike Rockenfeller (GER, Audi) aconseguís el segon lloc, el pilot BMW Lucas Auer (AUT) va completar el podi en tercer lloc. En la qualificació, l’ex-pilot de Fórmula 1 Timo Glock (GER) aconseguia la pole, la primera de la temporada per BMW, i la 75a en el DTM per la marca.

Un cop al principi: Glock a la grava

A la graella de sortida, les coses ja s’escalfaven: Audi RS 5 DTM de Rene Rast tenia fum sortint del cotxe i es podien veure petites flames sota el capó. De sobte, la seva participació va estar en dubte, però la mecànica de l’equip Audi Sport Rosberg va aconseguir que el #33 Audi tornés a preparar-se a temps per a la cursa. Llavors, hi havia encara més acció, Rast va avançar en el seu camí entre els dos BMW amb Glock i Sheldon van der Linde (RSA). Ferdinand Habsburg (AUT, Audi) també va superar els dos BMWs, però Glock va colpejar la part posterior del seu cotxe i ambdós van aterrar al llit de grava. En lloc de liderar la cursa, Glock va ser l’últim. Inicialment, Rockenfeller, Frijns i Müller es van beneficiar d’aquest contacte, amb Rast i Rockenfeller aconseguint una petita bretxa de la resta de pilots.

La sortida de box fatal per Robin Frijns

Després d’haver començat vuitè a la graella, Robin Frijns es va dirigir al pit lane a la volta deu per tenir pneumàtics frescos muntats durant la seva parada de boxes obligatòria. Les regulacions DTM estipulen que el preescalfament d’aquests pneumàtics està prohibit. L’heroi local Frijns va subestimar l’adherència dels pneumàtics freds i va lliscar cap a les barreres Armco a la corba esquerra de la sortida del llarg carril. Amb la suspensió frontal danyada, no tenia una altra opció que aparcar el seu Audi, que va portar a una intervenció en cotxe de seguretat.

A mesura que la cursa es van reprendre amb una doble columna d’estil Indianapolis, la graella es va barrejar bastant, ja que al voltant de la meitat dels pilots ja havien fet les seves parades obligatòries mentre que els altres encara havien de fer-les. Per tant, Marco Wittmann va liderar inicialment. El pilot de BMW havia fet la seva parada durant la intervenció del cotxe de seguretat i, per tant, no comptava com una parada obligatòria. Com a resultat, va haver de tornar a entrar. Quan tots els pilots que havien completat les seves parades obligatòries, Rast va tornar a liderar, mentre que Müller es va trobar en novè lloc i, malgrat els atacs, no va poder trobar una manera de passar el vuitè lloc de Wittmann fins al final.


L’equip Audi Sport Team ABT Sportsline enrotlla el títol dels equips

Malgrat la retirada de Frijns i Müller només en novè lloc, l’equip Audi Sport Team ABT Sportsline ja va segellar el títol a la classificació dels equips DTM. L’equip de Kempten a Alemanya és líder de l’equip Audi Sport Rosberg i ara està fora de l’abast. La batalla pel títol de pilot, mentrestant, és més emocionant que mai: la diferència de punts entre els «tres grans» Müller, Frijns i Rast era de 47 punts abans d’aquest cap de setmana, però ara, Müller té 259 punts, Rast 249 i Frijns 243. Com a resultat, el trio Audi està separat per només 16 punts i decidirà la batalla pel títol entre ells.

Posició 75a per a BMW

BMW va tenir un cap de setmana amb alts i baixos. En la qualificació, Timo Glock va acabar just per davant del seu company de BMW, Sheldon van der Linde, aconseguint la 75a pole per a BMW en la història de DTM. A més, va ser la primera posició de BMW de la temporada actual i la sisena per Glock en la seva carrera DTM. Això va acabar amb el domini d’Audi després de 20 posicions de pole consecutives. La cursa, però, no va resultar en la tan esperada victòria de BMW. Auer va assegurar el seu dotzè podi DTM i el 306 podi per a BMW.

Les quatre curses restants a Zolder (16-18 d’octubre) i a Hockenheimring (6–8 de novembre) prometen una batalla emocionant pel títol de DTM de 2020.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share