Els híbrids endollables són actualment una de les opcions més populars entre els conductors per als quals la mobilitat sostenible és una prioritat. Al continent europeu, les vendes d’aquest tipus de propostes van créixer un 133,9% el primer trimestre del 2020 i hi ha diversos motius. En primer lloc, pels avantatges fiscals que permet el seu menor impacte ambiental, però també per la versatilitat d’ús que proporciona la presència de dos tipus de motors.
Així, per animar els conductors a adherir-se a la mobilitat intel·ligent de propostes com el Leon e-Hybrid, SEAT ha desenvolupat i compartit una guia d’usuari per al seu híbrid endollable, que explica els modes de conducció que s’utilitzaran en funció del tipus de vehicle. viatge a fer.
En rutes diàries de fins a 60 quilòmetres, cal seleccionar el mode elèctric. Els híbrids sempre s’inicien en mode elèctric i es mantenen fins que s’acabi la capacitat de la bateria. Després, sense cap intervenció del conductor, arrenca el motor de combustió, cosa que també passa si es necessita més potència o si se supera una determinada velocitat. En el cas del Leon e-Hybrid, es pot conduir fins a 130 km / h en mode purament elèctric, de manera que, sempre que el nivell de càrrega ho permeti, pugui arribar a un ús diari a la ciutat i a l’autopista de fins a uns 60 quilòmetres.
En els viatges en què se sap, per endavant, que se superaran els 60 quilòmetres, s’hauria d’utilitzar el mode Auto Hybrid. El mode híbrid és, en aquests casos, el més adequat. També s’ha de definir una ruta al sistema de navegació, que permeti a Leon entendre com ha de gestionar el subministrament d’energia, reservant la capacitat de la bateria a les zones de la ciutat i deixant la propulsió elèctrica en segon pla a les rutes de l’autopista.
Finalment, per a aquells viatges no planificats, la forma més adequada és el manual híbrid que us permetrà escollir entre tres possibilitats quina és la més adequada per a la ruta a seguir. És possible mantenir el nivell de càrrega de la bateria estable, seleccionar un nivell de càrrega per sota del qual no és possible arribar, reservant energia i, finalment, carregar la bateria.