Daci aposta per una electrificació Low cost

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

El nou Dacia Spring serà el cotxe elèctric “més barat d’Europa”. Així ho ha assegurat Lucca de Meo, CEO del Grup Renault, durant l’esdeveniment E-Ways, on ha donat a conèixer les novetats del fabricant francès de cara als pròxims anys. El Dacia Spring arribarà a la primavera de 2021 i ho farà amb la intenció de rebaixar el cost d’entrada als cotxes 100% elèctrics, rivalitzant directament contra altres models com el Seat Mii Electric o el Peugeot iON.

Dacia no ha revelat encara el preu oficial d’aquest Dacia Spring, però sí les seves característiques tècniques. Estem davant un SUV elèctric del segment A, amb un humil motor i una autonomia de 225 quilòmetres sota cicle WLTP.

El Dacia Spring és un SUV amb unes dimensions modestes. En total tenim 3,73 metres de llarg, 1,62 metres d’ample i 1,51 metres d’altura. En la part frontal tenim la graella amb el logo de Dacia i una línia de llums LED horitzontals.

Amb bateria de 26,8 kWh s’estableix el rang en 225 quilòmetres sota cicle WLTP. El motor elèctric triat és de 33 kW, la qual cosa equival a uns 44 CV. Estem davant un cotxe amb poca potència, molt pensat per a circular per ciutat encara que està preparat per a aconseguir els 125 km/h de velocitat màxima.

Dacia Spring 4

Per a la càrrega tenim diverses opcions. És compatible amb la càrrega de 220V, amb Wallbox i opcionalment amb una estació de càrrega DC fins a 30kW. En el primer cas podrem completar el 100% de la bateria en 14 hores, amb la connexió de casa de 2.3kW. En el cas d’una estació DC, es podrà completar el 80% de la bateria en menys d’una hora.

Segons les dades de Dacia, el Spring únicament necessitarà ser carregat “una vegada a la setmana”, seguint l’ús mitjà a Europa. A través de l’aplicació My Dacia es podrà observar en temps real l’estat de la bateria, així com localitzar el vehicle.

A l’interior del SUV tenim uns seients frontals amb 23,1 litres de capacitat i seients posteriors. Per al maleter s’ofereix una capacitat de 300 litres, que podrà augmentar fins als 600 litres si es pleguen els seients posteriors.

Una pantalla digital de 3,5 polzades estarà disponible per a controlar el navegador i el sistema de infoentreteniment compatible amb Android Acte i Apple Carplay. A través d’un botó físic podrem activar reconeixement de veu de Google o Apple.

Versió amb major capacitat per a ‘carsharing’

El Dacia Spring arribarà inicialment com a vehicle per a ‘carsharing’. El Grup Renault ha explicat que s’ha desenvolupat una versió especifica per al cotxe compartit, disponible en color blanc i gris i amb una major autonomia, de 295 quilòmetres sota cicle WLTP.

En 2017, la companyia va llançar a Madrid ZITY, amb més de 360.000 usuaris actius en l’actualitat segons les dades de la companyia. A l’estiu de 2020, aquest projecte s’ha ampliat a París amb una flota de 500 vehicles. L’objectiu de Renault és utilitzar aquest Dacia Spring com un dels models que millor encaixi en aquesta mena de serveis. Addicionalment, Dacia ha presentat el Spring Càrrec, una versió amb un major maleter de 800 litres.

Per sota dels 15.000 euros

El cotxe elèctric més barat en l’actualitat és el Seat Mii Electric, amb un cost de 18.490 euros inicials. La promesa de Dacia és que es rebaixarà clarament aquesta xifra. De moment no hi ha confirmació oficial del seu preu, però durant el Saló de Frankfurt de 2019 es va deixar caure que acabaria costant al voltant dels 10.000 euros. Des del sector es parla d’una xifra d’al voltant dels 15.000 euros, que amb les ajudes del pla Renove i MOVES de fins a 6.500 euros sí que podrien acostar-se a la xifra promesa.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments