DTM: Rast rei de Zolder, Kubica aconsegueix el primer podi

Drama fins al final, René Rast contra Nico Müller: el gran espectacle de la DTM a Hockenheim del 6 al 8 de novembre es convertirà en un duel obert entre el campió defensor i el seu rival de Suïssa. Robin Frijns (NED), el tercer pilot d’Audi és l’altre dels candidats a títol, només té possibilitats teòriques després d’haver participat innocentment en un accident a Zolder.

L’antic circuit belga va proporcionar drama en la batalla pel títol de DTM. Des de l’inici de la temporada, Müller havia liderat la classificació dels pilots i tenia un avantatge de 47 punts sobre el tercer classificat, Rast, però, va conquerir Zolder, va guanyar les quatre carreres dels dos caps de setmana i va donar la volta a les taules classificatoreies d’una manera inesperada, però impressionant.

Ara, Rast es dirigeix cap al final tradicional al Motodrom de Baden-Württemberg amb un marge de 19 punts sobre Müller. Per a Müller, mentrestant, el segon lloc de la cursa el diumenge va ser el seu millor resultat a Zolder. En la 16a de les 18 curses d’aquesta temporada, l’home de la pole, Robert Kubica va ser la gran sorpresa. En virtut d’una estratègia intel·ligent i amb grans maniobres d’avançament, l’ex-Formula 1 va treballar fins a acabar tercer, el seu primer podi en la seva primera temporada DTM. Kubica també va mantenir a ratlla els sis BMW.

Un parell d’intervencions en cotxe de seguretat, drama per Frijns

Al principi, Müller ja va deixar clar que donaria batalla. Els suïs va començar com un coet. Al davant de la graella, Ferdinand Habsburg, que sortia d’una bona posició de la graella, inicialment tenia el control i mantenia el lideratge mentre que Rast es mantenia a una distància sorprenent en segon lloc, esperant la seva oportunitat.

Poc després d’això, un gran accident va causar un gran enrenou: Jonathan Aberdein (RSA, BMW) va tancar en frenada i va colpejar la part posterior de Scherer que no va poder evitar una virolla i també colpejar a Frijns, que estava just davant d’ell. Per a tres pilots involucrats, la cursa s’havia acabat. No obstant això, la principal víctima de l’accident era Frijns, qui, com a resultat de la retirada, ara es troba a 41 punts del líder, Rast (304) i a 22 punts de Müller (285) i, amb 56 punts encara en joc al final de Hockenheim, només té possibilitats teòriques.

El poleman, Habsburg, torna a caure amb problemes de pneumàtics a la cursa

Habsburg també va defensar el seu avantatge amb Rast després de la primera intervenció en cotxe de seguretat, mentre que Müller va romandre tercer. Després d’un altre accident, una col·lisió entre els dos pilots de BMW Lucas Auer (AUT) i el seu compatriota Philipp Eng, el cotxe de seguretat va sortir una vegada més. A la represa, l’ordre dels tres primers es va mantenir sense canvis. Això no va durar gaire ja que després de les parades obligatòries hi van ahver sorpereses: Rast, que s’havia aturat una volta més tard que Habsburg i Müller, va prendre el lideratge i gradualment el va estendre fins al final. Per a Habsburg, no obstant això, les coses van passar de mal a pitjor: l’austríac van tenir problemes de pneumàtics cada vegada majors i van perdre una posició després d’una altra. Just abans del final, l’equip WRT va optar fins i tot per un segon canvi de pneumàtics, després del qual Habsburg van tornar a la desena posició.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments