AUTORCROSS: Una edició 2020 que pot catapultar Mollerussa a Europa

Va caldre esperar fins a finals d’octubre d’aquest estrany 2020 perquè el Campionat d’Espanya de Autocross #CEAX es posés en marxa amb el 28è Autocross Ara Lleida l’organitzador del qual, Escuderia Mollerussa, ha sol·licitat preinspecció per a formar part l’any vinent de l’Europeu FIA de Autocross, per la qual cosa fins al Circuit Municipal Parc de la Serra de la localitat ilerdenca es desplaçava el Sr. Wlodek Szaniawski, designat a aquest efecte com a observador per la FIA.

Finalment van ser 56 dels 59 pilots que figuraven en la llista d’inscrits els autoritzats a participar després de les verificacions tècniques que es van desenvolupar en dues jornades, malgrat disputar-se en una època de l’any tan diferent a l’habitual, amb una magnífica temperatura i unes condicions atmosfèriques perfectes. A més, el traçat va rebre una notable millora, ampliant notablement la seva amplària i millorant les mesures de seguretat.

Divisió 1 + Divisió 2

Atès que en Divisió 1 finalment només hi havia un participant al no acudir l’altre inscrit, Jesús Santillán, a Tomás Aranda se li va incloure amb els cotxes de Divisió 2 pel que, a més de ser el més ràpid, lògicament el pilot cordovès del Citroën DS3 Proto es va imposar en les tres mànegues classificatòries i en la qualificació on en Divisió 2 el millor temps era per a Rafael Gallardo.

Precisament Gallardo s’imposava en la primera sèrie de la primera classificatòria amb Iván Puig dominant la segona sèrie i guanyant també les corresponents a la segona i tercera classificatòria, sent l’únic que completava el ple mentre les altres dues eren per a José Iván Cordero perquè Gallardo trencava la palanca en la segona.

L’incident del dissabte no impedia a Rafael Gallardo dominar la final des de l’inici mentre per darrere es veia una bonica lluita entre Anselm Llovera i Iván Puig, però que acabava amb la penalització del primer pel que Puig finalitzava segon i amb José Iván Cordero completant el podi de Divisió 2. Per part seva, Tomás Aranda s’imposava en la Divisió 1, però una mica més lent que en les mànegues anteriors a causa de l’escassa adherència de la pista, la qual cosa dificultava la conducció del seu DS3 Proto de tracció total.

Divisió 3

Interessant participació amb la presència de dos pilots francesos, Thomas Christol (campió de França en 1.600 cc de Divisió 3) i Jeoffrey Calmettes, encara que en la qualificació Carlos Hernando, el vigent campió de la categoria, marcava el millor temps. No obstant això les mànegues classificatòries van estar molt repartides amb Hernando imposant-se en la primera, Ares Lahoz en la segona, on Hernando va tenir un problema amb una ròtula, i Christol en la tercera que no concloïa Lahoz.

Carlos Hernando arrencava per davant en la final, encara que una avaria mecànica així com l’abandó de Thomas Christol deixaven a Ares Lahoz, que en aquell moment també rodava al costat de tots dos lluitant per la primera posició, davant en solitari per a aconseguir la seva primera victòria en el traçat de la seva localitat natal i on l’equip Speed Car té la seva base operativa. El podi el completaven l’altre pilot francès present, Jeoffrey Calmettes que vencia entre els 1.600, i Joan Bautista Amat.

Car Cross

Com ja és habitual aquesta categoria va ser la que major participació va registrar amb 25 monoplaces en pista i la novetat de veure per primera vegada en el Campionat d’Espanya al primer Car Cross amb homologació FIA, com és el Speed Car Wonder de Juanjo Moll.

Iván Piña era el més ràpid en la qualificació sent al costat de Moll els dos que aconseguien adjudicar-se les tres sèries classificatòries mentre en les altres Santiago Montalbán guanyava dues i la restant era per a Pepe Arqué.

Arrencava Iván Piña per davant en la final A i aviat es distanciava de la resta degut a un incident en la primera volta on quedaven enganxats diversos pilots, sent els més perjudicats Jordi Puigvert i Pepe Arqué. Per darrere David Masoliver afermava la seva segona posició mentre Joan Salichs Roura es quedava al final fora del podi en benefici del suec Sebastian Enholm.

Car Cross Júnior

Moltes cares noves entre els pilots més joves sent tres dels vuit que formaven la graella els únics repetidors, concretament Josep Aranda, Sergi Pérez i Pol Durán. No obstant això anava a ser un dels debutants, Gil Membrado, fill a més del pluricampeón català de ral·li Josep Maria Membrado, el que realitzava el millor registre en la mànega de qualificació i a més s’imposava sense contemplacions en les tres mànegues classificatòries.

Malgrat una mala sortida, Gil Membrado va saber reposar-se i després del lideratge inicial de Josep Aranda, Gil va començar a separar-se de la resta per a completar un cap de setmana perfecte, convertint-se en l’únic pilot que guanyava tot. Aranda concloïa segon mentre Aleix Costa completava un podi dominat pels Speed Car.

Car Cross Promoció

També aquí va haver-hi un dominador clar perquè Antonio Herrerías, vigent campió de Car Cross Júnior i que ha passat a la categoria superior, dominava amb claredat les tres mànegues classificatòries, encara que el millor temps en la qualificació era per a Fredi López. Un problema mecànic en quedar-se ofegat el motor en la sortida de la final deixava a Antonio Herrerías una cosa retardada, sent Fredi López el líder inicial. No trigaria massa Ferreries a hissar-se de nou a la primera plaça per a acabar vencent per davant de López i d’Álex Pardo.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments