Mercedes i Aston, parella de fet

Mercedes Benz i Aston Martin han acordat ampliar l’actual acord entre tots dos. Aston Martin accedeix a la tecnologia de la casa alemanya i, a canvi, dona un percentatge més gran de la companyia a Mercedes. Segons el comunicat, l’acord inclou «arquitectura i motors (per a vehicles convencionals, híbrids i elèctrics) i arquitectura elèctrica / electrònica enfocats al futur, per a tots els llançaments fins al 2027». Aston Martin encara no ha descrit quin tipus de vehicles llançarà, però Tobias Moers, CEO d’Aston Martin, va revelar que els primers vehicles que utilitzaran la tecnologia d’aquest nou acord es llançaran a finals del 2021. També afirma que hi haurà «una mena de castell de focs artificials al 2023», que indica una gran varietat de novetats aquell any.

Després d’aquest acord, Aston Martin encara té previst vendre uns 10.000 vehicles a l’any el 2025. Això suposa un augment aproximat del 100% en comparació amb els 5862 vehicles lliurats el 2019. D’altra banda, Lawrence Stroll, un dels nous inversors d’Aston Martin , va donar a entendre que aquest nombre s’aconseguirà amb motors esportius davanters i centrals, però també amb una «cartera de productes SUV». Amb aquesta afirmació, podem esperar nous «germans» de DBX en un futur proper.

“Això és realment un canvi. Ara tenim l’equip, el soci, el pla i els fons adequats per transformar l’empresa en una de les millors marques de cotxes de luxe del món ”, promet Stroll. Tobias Moers veu aquesta associació amb el positivisme. “La nostra expansió de l’associació amb Mercedes-Benz AG és un pas endavant essencial per assolir els nostres objectius a Aston Martin. Les capacitats tecnològiques de Mercedes-Benz AG seran fonamentals per garantir que els nostres productes del futur siguin competitius i ens permetran fer inversions eficients en altres àrees que diferenciïn els nostres productes «, va dir Moers.

D’altra banda, Mercedes-Benz proporcionarà tecnologia, però a canvi augmentarà la participació d’Aston Martin. De fet, Wolf-Dieter kurz, director d’estratègia de producte de Mercedes, diu que «aquestes noves accions s’emetran en diverses etapes i elevaran la nostra participació fins a un màxim del 20% dels actius». És a dir, amb aquesta expansió, el fabricant alemany es manté com un dels accionistes més importants d’Aston Martin.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments