Només 18 mesos després de començar a treballar en el projecte, Hayden Paddon ha llançat el seu Hyundai Kona, tot elèctric, a Auckland.
El cotxe, revelat per Paddon Rallysport (PRG) i Hyundai Motors Nova Zelanda el dimecres al matí, marca una nova fita com un dels primers cotxes elèctrics del món.
“Estic increïblement orgullós del nostre equip que ha posat el seu cor i ànima en aquest cotxe. Hi ha una mica de tots nosaltres i no seria possible sense l’equip increïble que tenim. Així que, una gran gratitud des del fons del meu cor per ells per creure en mi i confiar en mi per fer que la nostra visió sigui una realitat”.
Paddon
Capaç de lliurar més de 800kW, el cotxe entrarà ara en un període de prova de vuit mesos abans d’iniciar el seu primer ral·li de llarga durada en la segona meitat de 2021. És aquesta capacitat per disputar un esdeveniment de llarga durada que estableix el projecte de Paddon en comparació a d’altres projectes de format curt com Extreme E.
El 80% del Kona EV ha estat dissenyat a casa a prop de Queenstown, amb el disseny del xassís, l’enginyeria, l’aerodinàmica, la suspensió, la direcció, la refrigeració i els components elèctrics completats per l’equip de Paddon.
Stohl Advanced Research and Development (STARD), que també és responsable del desenvolupament de cotxes de la categoria de suport Projekt E del Campionat Mundial de Ral·licross, va contribuir com a soci tècnic, proporcionant orientació i assessorament.
El guanyador del Ral·li Argentina 2016 va afegir que el Kona EV podria córrer amb una potència comparable als seus rivals amb motors de gasolina.
“El cotxe és més ràpid sobre el paper que un cotxe ICE (motor de combustió interna), té una millor distribució de pes, i és més fiable, ja que hi ha menys peces mòbils i el potencial amb la tecnologia, l’electrònica i el disseny del cotxe és interminable.
“És simplement una nova era de ral·li que té nous límits.
“El paquet de l’EV és capaç de donar més de 800kW, però ens hem centrat en construir aquest cotxe per poder comparar-lo a un cotxe de ral·li ICE actual i l’objectiu és que estigui guanyant ral·lis contra cotxes d’ICE normal en 2022.
“Hi ha molta feina per fer d’aquí a llavors i estem segurs que la tecnologia EV funcionarà en un entorn de ral·lis normal.”
Paddon està treballant en estreta col·laboració amb els organismes del motoresport per integrar la tecnologia EV en les regulacions esportives per a les proves convencionals.
Hi ha nombroses consideracions com la forma en què els cotxes EV es presten en els trams de ral·li, regulacions sobre el canvi de paquets de bateries, sistemes de càrrega, pes del vehicle i estructura del xassís, i la seguretat del pilot i el copilot i els marshalls durant la competició i en cas d’accident.
“Trobar la manera d’avançar amb la tecnologia EV és una cosa que ens sembla molt important per al futur del nostre esport, no només a Nova Zelanda, sinó globalment.
Paddon
“Si l’esport no respon, es deixarà enrere comercialment i tecnològicament en comparació amb altres esports de motor”.
El Kona EV inclou un paquet d’aerodinàmica contemporani, un recorregut de suspensió similar, però pesa prop de 200 kg més que un cotxe actual, 1400kg.
Amb el llançament completat, Paddon se centrarà en conduir el cotxe que ell i el seu equip han estat somiant i desenvolupant des de març de l’any passat.
“La següent fase del projecte se centra en el rendiment i la fiabilitat, abans de la segona meitat de 2021. A llarg termini, veiem això com una plataforma des de la qual continuarem desenvolupant els cotxes i el nostre equip per a la resta del món. Ara el treball continua mentre portem aquest projecte al següent pas per intentar guanyar ral·lis”.
Paddon
Hyundai Nova Zelanda darrera d’aques projecte
“Aquest projecte complementa el nostre compromís d’estar al capdavant de la innovació i de defensar la indústria de l’EV aquí a Nova Zelanda”,
Sinclair, Gerent de Hyundai Nova Zelanda
“Ha estat un viatge emocionant durant els últims 18 mesos perquè el nostre equip s’involucrés, i veure com el cotxe de ral·li, el Hyundai Kona EV és una realitat.
“La primera fase està finalment completa, i gaudirem d’aquest moment i mirarem el cotxe fer el seu debut competitiu en els pròxims mesos. També esperem amb interès el que encara ha de venir amb aquest projecte”.