WEC: Prèvia 8 hores de Bahrain 2020. El final dels LMP1

El dissabte 14 de novembre, la temporada del Campionat Mundial de Resistència de 2019-2020acabarà a l’Orient Mitjà. Les 8 Hores de Bahrain seran la prova decisiva per a qui guanyarà els títols restants, incloent els del Campionat Mundial de pilots en LMP1 i LMGTE.

La cursa de Bahrain comptarà amb 24 cotxes i 15 equips i dirigits per 66 pilots de 22 països diferents de tot el món. Com en anys anteriors, la cursa començarà a la tarda, amb la majoria de l’esdeveniment disputant-se sota els focus del desert.

En la graella LMP1 hi veurem la cursa final del Toyota Gazoo Racing TS050-hybrid i posarà fi a l’era híbrida LMP1 amb la introducció de la classe Hypercar el 2021. Mentre que el títol dels equips LMP1 ja ha estat guanyat per Toyota, les 8 Hores de Bahrain decidiran quina de les dues tripulacions Toyota serà coronada com a campions del món 2019/20.

La tripulació del cotxe núm. 8, Brendon Hartley, Kazuki Nakajima i Sebastien Buemi es troben actualment en 175 punts, 7 punts per davant de la tripulació del Toyota núm. 7, José María López, Kamui Kobayashi i Mike Conway. El EoT (llast) per a la carrera final afavoreix al cotxe núm. 7, de manera que a Bahrain hi ha molt per jugar.

Si el Toyota núm. 7 guanyés la cursa i el títol mundial, José María López, que va guanyar el títol de WTCC el 2014, 2015 i 2016 amb Citroen, s’uniria a Fernando Alonso i Petter Solberg com a pilots que han guanyat un Campionat Mundial de la FIA en dues disciplines diferents.

Bahrain també veurà una lluita a tres bandes pel Campionat Mundial de Pilots de Resistència LMGTE FIA entre les dues tripulacions Aston Martin Racing no95 i no97, mentre també hi tindrem el No51 AF Corse Ferrari 488 GTE Evo.

Després de tres victòries d’aquesta temporada, Marco Sørensen i Nicki Thiim són els primers de la classificació, 15 punts per davant del guanyador de les 24 h Le Mans Alex Lynn i Maxime Martin de la germana AMR Aston Martin. No obstant això, encara hi ha una oportunitat matemàtica per als campions de 2017 James Calado i Alessandro Pier Guidi per aconseguir el trofeu de pilots si qualsevol dels pilots d’Aston Martin erra – el duo es troba actualment a 26 punts del liderat.

Després de guanyar a les 24 Hores de Le Mans al setembre, el No22 United Autosports Oreca-Gibson va assegurar el títol de LMP2 a falta de la darrera cursa, amb Phil Hanson i Filipe Albuquerque sent els únics en aconseguir el triplet del FIA WEC, 24 Hores de Le Mans i els títols de pilot de les Le Mans Series en la mateixa temporada.

No obstant això, la lluita per la segona i la tercera posició del campionat és oberta amb un total de quatre equips encara amb possiblitats per als llocs de podi. JOTA és el líder amb un avantatge de 18 punts sobre el Racing Team Nederland, però amb un màxim de 39 punts encara en joc a Bahrain, Jackie Chan DC Racing i Signatech Alpine Elf estan en la lluita.

Finalment, LMGTE Am amb una llista de deu inscrits per al final de la temporada WEC i encara no s’han decidit els títols d’equips i de pilots.

TF Sport (No. 90 Aston Martin Vantage AMR) i AF Corse (No. 83 Ferrari 488 GTE Evo) anirà de cap amb només vuit punts entre ells. Els pilots de TF Sport Charlie Eastwood, Jonny Adam i Salih Yoluc també estan en la batalla pel campionat de pilots amb l’energia de la seva victòria Le Mans. No obstant això, s’enfronten a una dura competencia entre els campions de 2016 Emmanuel Collard i François Perrodo, juntament amb Nicklas Nielsen, que només es troben vuit punts per darrere.

Les 8 hores de Bahrain tindran lloc el dissabte 14 de novembre amb la pràctica lliure i la qualificació el dijous 12 i divendres 13 de novembre.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments