DTM: La transició elèctrica ja té data, el 2023

Un any després de la presentació d’una pel·lícula amb una visió d’una sèrie de carreres totalment elèctrica, el DTM presenta un vehicle de demostració inicial per a la nova sèrie de curses DTM Electric en ocasió del final de la temporada 2020 a Hockenheim.

El cotxe-e-car va ser desenvolupat en estreta cooperació entre l’organització DTM ITR i el reconegut proveïdor d’automòbils i industrials Schaeffler que s’està convertint en un soci d’innovació del DTM. Junts, els socis mostren com pot ser el futur dels esports de motor: és verd, té un alt rendiment i és elèctric. L’objectiu és establir una futura sèrie elèctrica a la plataforma, al costat de l’exitosa DTM, corrent amb regulacions tècniques adaptades el 2021, per portar l’esport de motor elèctric al següent nivell. L’any següent, un prototip DTM Electric es desenvoluparà com a pas següent.

En la seva primera sortida al Motodrom, el cotxe de demostració, corrent per primera vegada en ocasió del final de DTM d’enguany a Hockenheimring, és conduït pel pilot de Fórmula E Daniel Abt, excampions de DTM Hans-Joachim Stuck i Timo Scheider, així com per l’ambaixadora de Schaeffler, Sophia Flörsch.

Imagen

Amb una potència de més de 1.000 CV, el cotxe-e-car és a nivell de rendiment de la Fórmula 1. Compta amb la potència elèctrica de la bateria, així com amb la tecnologia Space Drive (direcció electrònica sense una direcció mecànica convencional), així com una bateria d’alt voltatge refredada per fluids.

Mostrant la tecnologia de DTM Electric, el cotxe de demostració ja incorpora tots els elements centrals del futur prototip. El disseny de carrosseria també serveix com a possible aproximació del que es pot veure no només en les curses, sinó també a la carretera en el futur. En lloc d’un cotxe de carreres típic, el cotxe té un disseny futurístic.

Serà en el 2023 quan el DTM Electric podria fer el seu debut. S’ha conceptualitzat com una sèrie independent que serà un dels cinc pilars de la plataforma DTM en el futur, al costat de DTM, DTM Trophy, DTM Classic i DTM Esports. DTM Electric consisteix a combinar tecnologia, innovació i un alt rendiment en un format atractiu de motor, en el qual els futurs cotxes de producció elèctrica dels fabricants o proveïdors de mobilitat competiran davant del públic. Promet carreres espectaculars amb cotxes potents, eficients i ràpids, un concepte modular rendible i la seguretat al més alt nivell. El pla inclou curses esprint amb una duració d’uns 30 minuts i la possibilitat de canvis automatitzats de la bateria durant la parada de boxes obligatòria.

DTM-Chef Gerhard Berger:

«Amb Schaeffler, el nostre primer soci estratègic amb el qual cooperarem, volem portar la plataforma DTM a un futur reeixit. El nostre objectiu no és només mostrar la tecnologia més recent en DTM Electric, sinó també aportar innovacions centrals a la pista de carreres que permetin carreres espectaculars. Per tant, també volem convèncer els seguidors clàssics dels esports de motor sobre les tecnologies futures i fascinar-los amb carreres atractives.”

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments