Dimecres, abril 23, 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

WEC: El final d’una era, adeu LMP1, hola Hypercars

Des de la creació del Campionat Mundial de Resistència (WEC) el 2012, els LMP1 han estat la màxima categoria. Aquest cap de setmana és una època que acaba amb les 8 Hores de Bahrain, el viatge final de la present temporada, per deixar pas a l’Hypercar de Le Mans.

Al llarg dels anys, la plataforma LMP1 ha anat perdent l’interès dels competidors. El primer any hi havia set equips, inclosos dos de la fàbrica. L’any següent hi havia menys dos equips privats i el 2014 es va fer la separació en LMP1-H per a vehicles híbrids i LMP1-L per a motors convencionals. En aquell moment va entrar Porsche, per ser tres fabricants.

L’era LMP1 va arribar al zenit el 2015 on tornava a haver-hi una categoria única, amb Nissan que només participava en dues carreres en un projecte efímer i sense cap èxit. Amb la sortida d’Audi a finals del 2016 i de Porsche després del 2017, només Toyota tenia una quota de fàbrica el 2018/2019 i el 2019/2020, amb una caiguda substancial del sector privat: en la present temporada, a més de Toyota, van alinear Team LNT amb Ginetta i Rebellion, però sense disputar la temporada al complet.

Els motius

Els alts costos dels sistemes de propulsió híbrids i la manca d’interès per invertir en aquesta classe per aquesta i altres raons han provocat la devallada dels LMP1. Ara, donen pas a Le Mans Hypercars, amb el qual el WEC espera tornar a fomentar l’interès entre constructors i particulars. De moment, Toyota, Alpine, ByKolles i Glickenhaus estan compromesos amb el 2021. Peugeot espera arribar el 2022 i Aston Martin ha ajornat el seu projecte sense una nova data.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments