El motiu de no col·locar un turbo a un cotxe esportiu explicat per Subaru

Una de les característiques més sorprenents dels models BRZ i GT86 és la inclusió d’un motor boxer atmosfèric. Contràriament al que alguns rumors podrien indicar, aquesta solució continuarà en la propera generació, cosa que va deixar que algunes persones estiguessin interessades a entendre el perquè.En una entrevista amb Road & Track, Dominich Infante, director de Subaru, va explicar que l’objectiu principal de mantenir una el motor atmosfèric és senzill: rendiment.

Per tant, però un turbo no podria augmentar els valors de potència? Certament, però Infante diu que la inclusió d’aquest motor de 2.0 litres sobrealimentat, que s’utilitza a l’Ascent, seria perjudicial per al rendiment general del vehicle. Això es deu al fet que, si Subaru muntés un turbo, el centre de gravetat del vehicle seria més alt. A més, augmentaria el pes gràcies a tot el maquinari necessari i, en conseqüència, el preu hauria de ser superior. En altres paraules, tant el centre de gravetat més elevat com el pes addicional empitjorarien la seva manipulació, cosa que no es pretén en absolut.

En resum, Subaru va preferir tenir un cotxe esportiu amb potència continguda per mantenir un detall que el fa tan famós: el plaer de conduir. Aquesta és una bona notícia per als amants de la gasolina, principalment perquè cada vegada és més difícil trobar aquest tipus de cotxes.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments