TURISMES: Francesc Gutiérrez-Josep Mayola campions GT-CER 2020

Els equips arribaven a Alcanyís amb els campions de totes les classes, divisions i categories encara per decidir-se, la qual cosa feia aquesta prova aragonesa encara més interessant.

El circuit MotorLand Aragó ha viscut un gran cap de setmana amb el tancament de temporada del Campionat d’Espanya de Resistència i GT, un cap de setmana que ha comptat amb tots els ingredients per culminar una atípica, però molt emocionant, campanya 2020.

Els diferents campionats va tenir unes graelles molt nodrides amb pilots i mecàniques d’alt nivell entre Turismes i GT que han protagonitzat dues disputades curses. Després d’una molt difícil temporada, el GT-CER ha estat un dels pocs campionats a nivell mundial que va aconseguir celebrar totes les carreres programades en el seu calendari inicial, tot això gràcies a l’enorme esforç de l’organització, els circuits i evidentment els equips i pilots.

El programa d’Alcanyís estava format per 2 dies, arrencant el dissabte amb una jornada que va estar marcada per una pista bastant humida en horari matinal causa de la intensa pluja del dia anterior, el que obligava als equips a posar els seus cotxes a punt amb el set up adequat i als pilots a sortir a disputar les sessions d’entrenaments lliures amb força precaució. La humitat i baixes temperatures es van fer presents durant el primer dia d’aquesta gran final.

Cursa 1, prèvia a una gran final

La primera cursa de diumenge es va tancar amb una impressionant victòria de el Ferrari 488 Challenge Evo pilotat per José Manuel de Los Milagros i Sergio Paulet. De Los Milagros arrencava en segona posició de la graella, just darrere del Ferrari 458 de Francesc Gutiérrez, qui es va mantenir líder de la cursa durant el seu torn al volant, donant moltíssima guerra en unes animades batalles amb els seus rivals. En el moment del relleu, Gutiérrez cedia el testimoni a Josep Mayola, qui també arrencava fort i mantenia un ritme que li permetia seguir al capdavant, però al poc temps d’arrencar començava a tenir problemes tècnics que el van obligar a baixar posicions, moment en que Paulet es posicionava al capdamunt de la classificació creuant en primer lloc la bandera a quadres, mentre que Mayola-Gutiérrez entraven quarts.

Després de Los Milagros-Paulet es van situar Antonio Sainero-Javier Morcillo (Porsche 911.991 GT3 Cup). Sainero va tenir el primer torn al volant de la mecànica alemanya i no va parar de donar molta guerra a Jaume Font (Porsche 911.991 GT3 Cup), amb qui va protagonitzar uns incessants canvis en la classificació. A 15 minuts d’haver arrencat la cursa, Font va aconseguir avançar in extremis a Sainero, arrabassant-li la tercera posició, lloc que fins i tot va mantenir el seu company Joan Vinyes, però quan va arribar el torn de Morcillo aquest no va dubtar un segon a posar gas a fons, aconseguint avançar a Vinyes i acabar segon. Vinyes-Font van acabar tercers.

En C3, especialment victòria de José Luís García-Belén García, pare i filla, que van decidir compartir el volant del Ginetta G55 GT4 de NM Racing Team. Pel que fa a les categories que conformen el CER, TCR és sens dubte la que té la graella més nodrida del campionat. Aquí, 3 pilots eren clars candidats a ser campions i després de 48 minuts més una volta i unes incessants lluites per la victòria, finalment van ser els germans Rubén i Felipe Fernández (CUPRA León Competición), els qui es van pujar al calaix més alt de podi per primera vegada en aquesta temporada, fent una excepcional demostració sobre el traçat aragonès. Per darrere arribaven Guillermo Aso (CUPRA TCR) i Dídac Ros-Pedro Penya (CUPRA TCR DSG).

En D2, nova victòria d’Alejandro Cutillas-Álvaro Vela (Peugeot 308 Cup), triomf que els concedia una bona puntuació de cara a la segona cursa. Iván Velasco-Adrián García feien el mateix a la D3, mentre que el francès Jeremie Lesoudier (Clio Cup IV), aquesta vegada en solitari, aconseguia emportar-se el triomf davant els seus principals rivals en la D4. El Renault Clio Cup V d’Alejandro Schimpf-Adrián Schimpf sentenciava la D5, per davant de Mini Challenge de Daniel García-Andre Macedo.

Segona carrera: la cirereta del pastís

Després d’un intens primer assalt marcat per llargues frenades, espectaculars avançaments i molta set de lluitar pels últims punts de la temporada, els pilots es van enfrontar novament al traçat aragonès, que veia com José Manuel de Los Milagros-Sergio Paulet aconseguien el doblet del cap de setmana al sumar un nou triomf. Els abanderats de CYL Karting Team es van mantenir durant tota la carrera batallant al costat de Francesc Gutiérrez i Josep Mayola, que no van parar de trepitjar els talons en tot moment. Així i tot, els de PCR Sport només van aconseguir arribar a la segona posició absoluta de la mànega, que els atorgava els últims punts que els coronaria campions 2020 de el Campionat d’Espanya de GT. Philipp Gruau-Arnaud Gomez van ser tercers.

Pel que fa a TCR, aquesta vegada van ser Mikel Azcona-Ievgueni Leonov els més ràpids. Aquesta victòria li va permetre a Leonov ultimar els punts que li van adjudicar el campionat i a Azcona el subcampionat. Nou triomf d’Álvaro Vela-Alexandre Cutillas en D2, campions 2020 de la Classe 1 CER; d’Iván Velasco-Adrián García a D3 i d’Alejandro Schimpf-Adrián Schimpf a D5.

El lloc més alt de podi de la D4 en aquesta segona i última mànega el van ocupar José Luis i Marc Cejudo, tàndem qual s’adjudica el campionat 2020 de la Classe 2 CER. Erik Zabala va ser el millor en la D6.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments