WEC: Audi està estudiant la seva entrada al campionat amb un Hypercar

És la primera sortida important a la Fórmula E, després d’una trajectòria que sempre ha anat en augment. Audi canviarà el seu pla en motoresport i deixarà l’actual campionat del món per apostar per Le Mans i el Dakar.

El 2021 serà l’últim any de l’equip alemany al campionat 100% elèctric. Tot i que l’equip de la fàbrica d’Audi marxa, s’espera que la marca estigui representada a la graella 2021/22 per Envision Virgin Racing (client de la unitat de conducció alemanya), que completarà l’era Gen2 amb la maquinaria subministrada per Audi.

La sortida d’Audi posarà fi a un cicle de quatre temporades com a equip de fàbrica, tot i que ha estat present des de l’inici de la Fórmula E el 2014.

L’aposta per la resistència arriba sense ser sorpresa, una competència a la qual la marca d’Ingolstadt està fortament lligada, a causa dels èxits del passat. La nova era de Hypercars i LMDh obre una nova finestra d’oportunitats i l’entrada d’Audi al WEC seria una alegria per a ACO, que veuria créixer la seva cartera de marques amb un altre nom, unint-se a Toyota i Toyota. Peugeot. L’experiència acumulada a WEC i la relativa facilitat per establir un programa LMDh, en una plataforma la relació cost / benefici és interessant, té un sentit perfecte per a l’estructura alemanya, que podria conquerir Le Mans i Daytona.

“A més, estem avaluant altres possibles camps d’activitat per a nosaltres en el motoresport internacional”, diu Julius Seebach, Director Gerent d’Audi Sport GmbH. “En fer-ho, tenim en compte els desitjos dels nostres clients tant com l’estratègia futura de l’empresa, que està clarament centrada en l’electrificació i la mobilitat neutra respecte al carboni. Per això ens estem preparant intensament per a entrar en la nova categoria de prototip esportiu LMDh amb les seves carreres més destacades, Daytona i Le Mans. El missatge més important per als nostres fans és que motoresport continuarà tenint un paper important a Audi.”


A partir de l’1 de desembre de 2020, Julius Seebach assumirà la responsabilitat de les activitats internacionals d’automobilisme de l’empresa, a més de la seva funció com a Director Gerent d’Audi Sport GmbH. Dieter Gass, que ha ocupat càrrecs directius en Audi Sport durant gairebé deu anys i va ser responsable de l’èxit esportiu com a cap d’Audi Motorsport de 2017 a 2020, es dedicarà a noves tasques en el futur, després de la conclusió de la participació de la fàbrica en el DTM.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments