Dani Sordo ha superat a Esapekka Lappi en l’última especial del divendres per a liderar el Ral·li de Monza, mentre que el líder dels Mundial, Elfyn Evans, ha acabat el primer dia encaminat a guanyar el títol del Campionat Mundial de Ral·lis.
Sordo i Lappi – que estaven empatats després de la solitària especial del dijous – van sorgir com els principals contendents ja en la primera especial del dia, amb Sordo sent el primer en marcar el millor registre.
Però Lappi va tornar a la lluita en la següent especial, seleccionant pneumàtics de neu i fent valer el seu avantatge. Els altres contendents van seguir l’exemple, i l’avantatge de Lappi es va anar erosionant gradualment.
En l’especial del Gran Premi que ha completat l’etapa del divendres basada en el circuit de Monza, Lappi ha sortit de nou amb uns pneumàtics diferents, aquest cop els de mullats i però no ha funcionat. Ha perdut 3,8 segons amb el guanyador de l’especial, Sordo, i ha quedat a 1s del càntabre en la general.
Podria haver estat molt pitjor, no obstant això, ja que el pilot de M-Sport ha fet un recte en una de les chicane del circuit, empenyent una protecció tova en lloc d’una barrera de formigó, salvant així l’únic Ford Fiesta WRC que queda en la prova.
“Volia salvar els pneumàtics de neu per a ser honest, però ja no estic convençut que fos la millor opció”, va dir Lappi. “Vaig tenir molt aquaplaning”.
Lappi
Els rivals del campionat mundial, Sébastien Ogier i Evans, han estat molt junts tot el dia, Ogier ha acabat el dia en tercer lloc amb un avantatge de 5.1s sobre el seu company d’equip. No obstant això, Evans ha estat 1s més ràpid que Ogier en la prova final del dia,
Ogier va comentar que “ha estat difícil no cometre errors avui” i de fet n’a comès un parell; primer en l’especial inicial del dia quan va ha tocat una paca de palle i després en la SS4 quan s’ha passat un trencant.
Però mantenir-se per davant del seu company d’equip és clau per a la candidatura al títol d’Ogier, fins i tot si, tal com està, Evans està disposat a lluitar per la seva primera corona mundial, independentment del que passi en la Power Stage.
Ott Tänak encara està en contacte amb els seus rivals del títol mundial en cinquè lloc, 0,6s darrere d’Evans i 5,7s a la deriva de Ogier. Kalle Rovanperä manté la sisena posició, a 7,1s del Hyundai de Tänak.
El líder del WRC3, Andreas Mikkelsen, ha estat protagonista avui divendres, en setena posició de la general, 10,1s per sobre de Ole Christian Veiby, que és vuitè en el seu debut en un Rally1.
Thierry Neuville està completament fora de joc després de retirar-se a meitat del divendres per un toc al seu Hyundai al passar una chicane i trencar la suspensió. Teemu Suninen de M-Spor també ha tingut un dia per a oblidar ja que el seu motor ha fallat tan aviat com ha començat el dia. L’equip de M-Sport valentament va tractar de solucionar el problema en els 15 minuts d’assistència, però l’equip va haver de deixar-lo després de la SS4.
WRC2 i WRC3
La lluita en el WRC2 està molt ben posicionada tant en el ral·li com en la batalla pel campionat. Adrien Fourmaux ha dominat la categoria durant tot el divendres, però una punxada en la penúltima especial li ha costat més de 40 segons.
No obstant això, un altre bon temps en l’última especial del dia l’ha pujat de la tercera a la segona posició, a només 6,8 segons del líder Pontus Tidemand.
Darrere del líder de la classe del WRC3, Mikkelsen, Emil Lindholm és segon, però té només 1,2s d’avantatge sobre Oliver Solberg. Jari Huttunen és quart i està en primera posició per a guanyar el títol.