WEC: Porsche tornarà al campionat amb un LMDh

Porsche tornarà a la primera categoria del Mundial de Resistència (WEC) i es prepararà per a la nova categoria Hypercar a partir del 2023 amb un LMDh.

Tant al WEC com al campionat IMSA WeatherTech SportsCar, el fabricant alemany lluitarà per la victòria a les carreres de resistència més grans del món: les 24 hores de Le Mans, les 1000 milles de Sebring i el Rolex 24 At Daytona

Del 2014 al 2017, Porsche va demostrar la seva experiència en la categoria de resistència principal amb els nombrosos èxits del Porsche 919 Hybrid. Al WEC, aquest prototip LMP1 ha guanyat els títols de constructors i pilots durant tres anys consecutius el 2015, 2016 i 2017, així com tres victòries consecutives a les 24 hores de Le Mans durant aquest mateix període.

El programa paral·lel LMGTE Pro també es va coronar amb èxit, amb el títol de campió del món de constructors GT i la victòria a les 24 hores de Le Mans al final de la Super temporada 2018-2019.

Imagen

Oliver Blume, conseller delegat de Porsche AG:

“La nova categoria LMDh ens permet lluitar per la victòria general amb un sistema híbrid als grans clàssics de Le Mans, Sebring i Daytona, sense costar una fortuna. Aquest projecte és extremadament atractiu per a Porsche. La resistència és al nostre ADN.

Fritz Enzinger, vicepresident de Porsche Motorsport:

Tenim un rècord de 19 victòries a les 24 hores de Le Mans i hem estat al capdamunt del podi moltes vegades a les principals curses americanes. Podem continuar aquesta tradició amb un prototip de LMDh mantenint els costos raonables. Hi ha un gran interès d’altres fabricants. Tant de bo puguem agafar les coses allà on ho vàrem deixar, amb batalles contra moltes altres marques durant els anys vuitanta i noranta. Això donaria un gran impuls a tota l’escena de l’automobilisme.

Imagen

Pierre Fillon, president de l’Automòbil Club de l’Ouest:

Aquest esperat anunci és una gran notícia per al món de la resistència. En confirmar el seu compromís amb l’Hypercar, la nova primera classe, Porsche tornarà a les 24 hores de Le Mans junt amb els principals fabricants. Aquests anuncis recents demostren que el nostre acord és atractiu, recolzat en un acord històric amb els Estats Units.

Richard Mille, president de la FIA Endurance Commission:

Quan es va discutir per primera vegada la idea de reorganitzar la màxima categoria del Campionat Mundial de Resistència FIA, l’objectiu era atreure interès de fabricants de renom donant-los l’oportunitat de lluitar per obtenir victòries a la classificació general de proves de resistència a Le Mans i a tot el món. Ara podem veure això succeint i reunir Le Mans Hypercar i LMDh en la mateixa categoria dóna als fabricants el luxe d’escollir un concepte i un enfocament que s’adapti millor a la seva filosofia. El futur de la resistència promet emocionants curses.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments