WRC: Els últims espeternecs de la sortida de Michelin del Mundial de Ral·lis

Una de les incògnites de la propera temporada 2021 és el canvi del proveïdor de pneumàtics en la categoria reina del WRC, Michelin surt i entra Pirelli. En les altres categories també hi haurà canvis però molts dels equips i cotxes actuals ja han provat amb total confort les gomes italianes en ral·lis oficials.

Aquest canvi pot semblar, a priori, poc important després d’un any molt complicat i complex com ha estat el 2020, i més amb mirada ficada ja en el canvi de normativa per al 2021. Però hi ha molts interessos en joc i des de França ja ens arriben les primeres veus que dubten de la fiabilitat dels pneumàtics creats i desenvolupats a Milà i fabricats a Turquia.

Michelin sempre ha apostat, poder massa, per la qualitat i el desenvolupament en la construcció dels seus compostos. Al cap i a la fi es dediquen amb això, però en un món tan connectat com l’actual no es pot deixar de banda altres aspectes com per exemple el marketing. I d’això els italians en saben.

Ja tenen l’exclusiva en el mundial de Fórmula 1, i ara l’oferta que van fer per ser proveïdors únics del WRC van convencer tant a la FIA i als equips. No és només un abaratiment de costos molt important per les marques, és també un augment pressupostari en promoció, un aspecte poc cuidat per part dels francesos de Michelin.

toyota yaris wrc 2021 aero

Ni comparatives ni baixada de rendiment

Els equips que ja han provat els nous pneumàtics de Pirelli no han fet cap tipus de comparació amb els Michelin. Per una raó ben senzilla, les condicions que s’han trobat han estat diferents a les anteriors i els cotxes tampoc estan en les mateixes condicions, porten instal·lades evolucions que amb les Michelin encara no havien muntat.

De fet, tot al contrari del que arriba des de França, els equips s’han trobat amb uns pneumàtics millors del que a priori es podrien esperar en termes de durabilitat i adherència. Els atípics pneumàtics de claus, utilitzats en, com a màxim dues proves durant la temporada, s’han mostrat duradors en aquestes primeres proves. El mateix passa amb els compostos d’asfalt més tous de la gamma italiana, tenen un durabilitat i millor del que es creia a priori.

El dubte, després d’aquests primers test és clar, què passarà amb el compostos més durs de Pirelli. El compromís entre una roda ràpida i resistent és el més difícil d’aconseguir, Michelin ho havia fet amb les seves H5 però Pirelli tampoc és cap novell en aquest món i és probable que estigui a l’alçada.

Aquest 2021, esperem sigui un any amb més proves i més normal que l’anterior, i puguem gaudir, també del nou proveïdor de pneumàtics. Per desgràcia ja queden lluny aquelles lluites entre marques de pneumàtics, era un altre al·licient. Per als constructors que apostaven per una o altra marca, tenint avantatges en algunes proves i desavantatges en d’altres ,segons la marca que duguessin els seus cotxes.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments