A més dels grans canvis que esmentàvem la setmana passada, hi ha d’altres mesures que no us podeu perdre. El 16 de desembre, la FIA va actualitzar la normativa del Campionat Mundial de Ral·lis.
Pel que fa al campionat WRC3, la FIA ha «bloquejat» notablement les inscripcions:
Els pilots no podran participar en una prova del WRC3 si:
- ja ha guanyat el campionat WRC2/3 per a pilots en els darrers 5 anys
- han estat nominats per obtenir punts del Campionat de Constructors en els darrers 5 anys.
Campionat per equips WRC 2: es retindran els 6 millors resultats de màxim 7.
Campionat WRC3: es poden retenir 5 resultats de màxim 7 proves.
Evitar superposició televisiva
Per evitar retransmissions televisives incompletes (tallades per una especial anterior per transmetre l’inici d’una altra), l’organitzador d’un esdeveniment WRC haurà d’evitar ara, com a mínim, els primers 15 cotxes, qualsevol solapament de qualsevol especial abans de començar la següent.
Nombre d’etapes especials entre assistències
La creació de qualsevol itinerari que inclogui més de 4 trams (excloent una superespecial) entre dues assistències està subjecta a l’aprovació per escrit del promotor del WRC i de la FIA.
Limitació de caixa de canvis, diferencial davanter, central i posterior
En els tres dobles ral·lis (Portugal / Itàlia, Estònia / Finlàndia i Catalunya / Japó), les transmissions hauran de romandre segellades fins al final del segon ral·li.