Amb una oferta molt atractiva per substituir el Ral·li de Suècia, al nord de Finlàndia, encara no està segur que acollirà el WRC el proper febrer.
El president d’AKK Motorsport (organització finlandesa d’automobilisme) Jarmo Mahonen ha revelat que no es pot prendre una decisió fins al 4 de gener, quan l’agència administrativa regional de l’Estat de Finlàndia North revisarà les recomanacions i permisos per a esdeveniments públics i reunions massives.
Heikki Poranen, president del comitè organitzador del Ral·li de Lapònia Àrtic, va admetre que estava encantat d’haver rebut tant interès durant els darrers dies:
“Aquesta és la trucada que fa vint anys que espero. Les especulacions van esclatar immediatament després de la cancel·lació de Suècia. Sé que el promotor del WRC ha estat en contacte amb AKK Motorsports. Els responsables polítics volen que el Ral·li de la Lapònia Àrtic formi part del Campionat Mundial de Ral·lis i actualment es fa una anàlisi sobre aquesta possibilitat.
Els promotors del WRC necessiten amb urgència una prova post-Montecarlo, ja que la propera prova del calendari no tindrà lloc fins a finals d’abril a Croàcia.»
Ni la data ni l’itinerari son problemes actualment
L‘Àrtic Ral·li se celebrarà a la ciutat de Rovaniemi, i actualment té diverses dates a l’aire entre el febrer i fins a principis de març.
“Si correm, ho farem allà. Però la resta de detalls estan completament oberts. S’han dut a terme diverses negociacions, en una conversa contínua amb la FIA i el promotor del WRC, tot i que de moment som flexibles, ja que encara no s’ha acordat cap data. Per tant, estem explorant diferents possibilitats.
Per descomptat, sempre que parlem de neu, Lapònia és una opció bastant natural a tenir en compte i en aquestes dates sempre hi ha una prova allà, però també hi ha ral·lis en altres llocs. Per tant, també analitzarem si es pot dur a terme en un altre lloc.
Resoldre aquest problema és en gran mesura una qüestió de voluntat i pressupost. Cal l’ajut de les autoritats, ja que els terminis disponibles són relativament difícils, fins i tot si parlem també de febrer o fins i tot de març. Jarmo Mahonen va dir al mitjà finlandés Yle.
Pel que fa a l’itinerari previst, Jarmo Mahonen admet que no té restriccions particulars.
“No hi ha un nombre raonable ni exacte d’especials que haguem de tenir al recorregut. Però, tot i que el recorregut encara no està fet, en crearem un. L’organització del ral·li no depèn d’això. «