WEC: Toyota mostra el seu nou LMH al món

TOyota ha llançat les primeres imatges del seu nou Le Mans Hypercar i el nom per al seu últim aspirant al Campionat del món de Resistència.

El fabricant japonès ha llançat imatges de l’automòbil, que ha estat batejat com a Híbrid GR010, en camuflatge abans de la seva inauguració oficial el divendres, quan el cotxe es mostrarà en per al seu debut de 2021.

Les lletres GR volen dir Gazoo Racing, la nova submarca esportiva de Toyota, mentre que el sistema de numeració amb els tres dígits del cotxe es remunta al cotxe TS010 3,5 litres del Grup C que va correr de 1991 al 1993 que la marca japonesa ha deicidit retindre.

Les fotografies de la prova inaugural del cotxe a Paul Ricard a l’octubre mostren un cotxe amb una clara semblança familiar amb el model sortint, el TS050 LMP1 que va aconseguir els títols de pilots i fabricants de WEC 2018-19 i 2019-20, així com tres victòries consecutives a les 24 h de Le Mans 24 el 2018-20.

Semblant però completament nou

Però el director tècnic de Toyota Gazoo Racing Europe, Pascal Vasselon, va subratllar que pocs components s’han conservat del seu predecessor.

“Excepte les parts genèriques com interruptors, sensors i demés, no hi ha pràcticament cap part igual entre els dos cotxes perquè la filosofia de regulació és molt diferent”, va dir. “És un cotxe completament nou.

En termes del concepte del disseny “la diferència principal és l’arquitectura del sistema híbrid”.

Els nous reglaments LMH permeten una unitat de regeneració d’energia en l’eix frontal en lloc dels sistemes bessons com hi havia al TS040 i després el TS050.

“L’opció del sistema híbrid en els reglaments imposa només un KERS i un sol sistema de frenada electrònica, tots dos al davant.

“Això crea moltes diferències i reptes: per exemple, ja no tenim el MGU posterior [unitat de generador d’energia], el que significa que ara necessitem un motor d’arrancada i el sistema de fre posterior totalment hidràulic com en un cotxe de carreres tradicional.”

Toyota encara no ha revelat detalls tècnics del motor de combustió interna GR010, que s’anunciarà durant el llançament virtual del divendres.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments