Fa temps que se sap que el final de l’era del World Rally Car (que va néixer el 1997 i que el 2017 es va convertir en els cotxes més ràpids de la història del Campionat Mundial de Ral·lis, finalitzarà a finals d’aquest any 2021) i la nova, que neix el 2022, hi haurà un pas enrere en termes de velocitat, ja que hi ha una cosa segura: el nou Rally1 serà més lent que els actuals.
Només el nou sistema híbrid, inclosa la bateria, pesa més de 100 kg. La idea és tenir la mateixa potència actual, més els aproximadament 160 CV del sistema híbrid, que només s’utilitzarà excepcionalment a les seccions (encara no perfectament definides) i en els enllaços, a les quals s’afegeix una aerodinàmica menys eficient, per tant menys adherència. Amb l’afegit de pes, és fàcil concloure que els cotxes nous seran més lents i, segons el director tècnic de Toyota, Tom Fowler: «El cotxe serà molt diferent«.
Després que els pilots es quedessin amb un somriure d’orella a orella en sortir del WRC del 2016 i “agafessin” els del 2017, ara la ruta es revertirà, tot i que els nous cotxes estiguin molt per sobre del que era el WRC del 2016: “Amb el nova regulació, perdrà una mica d’aerodinàmica, augmentarà de pes i el subministrament de potència serà diferent ”
Amb aquesta premisa, si els cotxes seran més lents que els actuals podrien haver optat per abaratir-ne el cost i fer-los més atractius als pilots privats. Més igualtat, més candidats a la victòria, més interès, més marques que podrien assumir els costos de desenvolupament.