WEC: Lotus ens fa somiar amb els ulls oberts

El fabricant britànic Lotus ha revelat un estudi de disseny per a un futur cotxe de resistència elèctrica per, suposadament l’any 2030, que incorpora aerodinàmica activa inspirada en un caça a reacció.

L’E-R9 ha estat dissenyat per Lotus Engineering, la divisió d’assessors de l’empresa, per cel·leberar el seu 40è aniversari mostrant innovacions en aerodinàmica i en elèctrics.

Els panells aerodinàmics estan pensats per moure’s a l’ordre del pilot o automàticament a través de les entrades del sensor de rendiment proporcionarien un mínim de càrrega a les rectes i màxim grip als revolts.

Lotus

Això resultaria en l’E-R9, que incorpora una coberta a l’estil d’un avió, sent «dirigit en part com un cotxe i en part com un caça a reacció», segons Lotus.

Alguna cosa més que un prototip

E-R és un homenatge al MkIX, el cotxe amb el qual Lotus va debutar a les 24 hores de Le Mans el 1955.

L’esquema de color negre i daurat reflecteix la decoració de John Player Special en el qual Lotus va aconseguir els títols de 1972 i 1978 de Campionat del món de Fórmula 1 amb Emerson Fittipaldi i Mario Andretti respectivament.

La presentació de l’estudi de disseny E-R9 segueix l’anunci del mes passat de la marca Alpina del Grup Lotus i Renault que han signat un memoràndum d’entesa per cooperar en una sèrie d’àrees, incloent el motoresport.

Les dues companyies estan col·laborant per explorar oportunitats, així com «per aprofitar la plataforma d’Alpine, des de la F1 fins a la resistència». Això inclou una avaluació d’una entrada d’equip per a la Fórmula E.

Alpine entra a la F1 aquest any després del canvi de marca de l’equip Renault, mentre que l’equip francès de Signetech representarà la marca de la màxima categoria del Campionat del Món de Resistència amb el disseny ORECA LMP1 de Gibson que anteriorment es va classificar com la Rebellion R-13.

Tot aquest moviment per part de Lotus genera certa il·lusió amb que la marca pugui entrar al WEC amb la nova normativa dels Hypercars. Veurem si darrera d’aquest anunci no hi ha alguna cosa més.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments