FÓRMULA E: Avançant tecnològicament per millorar l’espectacle

Les noves bateries del nou monoplaça de Fórmula E, la ‘Gen3’, que veurà la llum el 2022, ja s’estan provant a Williams Advanced Engineering al Regne Unit. Aquesta bateria ‘Gen3’ serà una part absolutament essencial del nou monoplaça de Fórmula E, que tindrà una reducció de pes de 120 kg en comparació amb l’actual ‘Gen2’, a més d’un augment de potència fins a una quantitat equivalent a 470 CV . Els nous cotxes també tindran una frenada regenerativa a l’eix davanter, cosa que augmentarà la regeneració total dels 250 kW actuals fins a un màxim de 600 kW.

En aquest moment, fabricants i proveïdors de peces per a la ‘Gen3’ de Fórmula E afronten el repte de la necessària reducció del pes del monoplaça i la fiabilitat de les peces escollides. El secret d’aquesta evolució se centra en les cèl·lules de les noves bateries, en un procés que no només ajudarà la competició, sinó també la indústria de l’automòbil, ja que la nova generació de cèl·lules tindrà densitats d’energia i potència molt superiors a l’actual i això «activarà» l’autonomia dels cotxes elèctrics i híbrids.

Evolució constant

Pel que fa a la Fórmula E, ha canviat molt des que va néixer Gen1 per a la temporada 2014/2015. Tenia una potència de 150 kW (203 CV), un any després la potència va pujar a 170 kW (230 CV) i més tard es va millorar la bateria.


Per a la temporada 2018/19 hi va haver el nou monoplaça, ‘Gen2’, que encara funciona aquest any 2021, que va ser el moment en què ja no calia canviar de cotxe a meitat de cursa. El nou ‘Gen2’ té 250 kW (340 CV), el salt ara serà cap als 340 kW (470 CV).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments