El nou Nissan Qashqai ja és una realitat

Des del seu llançament el 2007, el Nissan Qashqai representa més de tres milions de vendes per a Nissan, cosa que demostra clarament la importància del model per a la marca japonesa. A més, també és un dels principals contribuents al creixement de la demanda de carrosseria dels SUV, que continua sent la principal tendència del món de l’automòbil actual. Ara, el Nissan Qashqai arriba a la tercera generació i manté la filosofia original del concepte, és a dir, garantir la versatilitat necessària en un SUV amb la tecnologia i l’eficiència d’ús.

Canvi de mides

El nou Qashqai és diferent del seu predecessor. Mitjançant la plataforma CMF-C de l’aliança Renault-Nissan-Mitsubishi, garanteix un aspecte creat a Londres i dissenyat per satisfer les exigències del mercat europeu. Respecte al disseny, veiem alguns detalls similars als presentats al nou Juke. A la secció frontal, la quadrícula V-Motion és el més destacat, flanquejada pels fars «Boomerang» amb tecnologia de matriu LED. A la part posterior, el logotip de Qashqai es mou al centre, just sota el símbol Nissan.

Al capítol de dimensions, el Qashqai és més gran en totes les direccions. De fet, té 35 mm de longitud addicionals, 25 mm d’alçada i 32 mm d’amplada, a més d’un increment de la distància entre eixos de 20 mm, un detall que millorarà encara més l’habitabilitat de l’interior. Pel que fa a la personalització, els clients trobaran rodes de 20 polzades per primera vegada i el Qashqai estarà disponible amb 11 colors de carrosseria i cinc combinacions de dos tons.

Més gran per dins i per fóra

Passant cap a l’interior, el Nissan Qashqai és força diferent del que estem acostumats. En aquesta tercera generació, la marca japonesa ha actualitzat completament la cabina. Això és visible a través del nou disseny del tauler i una atenció especial, segons Nissan, a l’ergonomia. Com s’ha esmentat anteriorment, l’augment de la distància entre eixos permet, segons el fabricant, augmentar l’espai al genoll dels ocupants posteriors en 28 mm fins a un total de 608 mm. A l’espai del cap, tant davant com darrere, l’augment és de 15 mm.

Pel que fa a la tecnologia, hem trobat una pantalla central de 9 polzades amb el sistema d’entreteniment NissanConnect que garanteix la connectivitat al telèfon intel·ligent mitjançant Android Auto i Apple CarPlay i, en aquest últim, la novetat de poder connectar-se sense fils. Davant del controlador hi ha un quadre d’instruments TFT de 12,3 polzades completament configurable. Més amunt, hi ha una nova pantalla frontal de 10,8 polzades que ofereix la mida d’imatge més gran del segment.

Camí cap a l’electrificació total

Sota el capó, el Nissan Qashqai només tindrà motors electrificats. L’oferta comença amb el motor de gasolina d’1,3 litres amb tecnologia híbrida suau de 12V, disponible en dos nivells de potència: 138 CV i 240 Nm de parell o 156 CV i 270 Nm. En la primera opció, els clients confiaran exclusivament en la transmissió manual de sis velocitat i tracció davantera, mentre que la nova transmissió automàtica i tracció integral Xtronic

D’altra banda, hi ha el debut a Europa de l’innovador sistema e-Power de Nissan. Es compon del motor de gasolina d’1,5 litres acompanyat d’un motor elèctric que junts lliuren 188 cavalls de potència i 330 Nm de parell. En general, aquest cotxe, anomenat híbrid, condueix, segons Nissan, com un cotxe elèctric tradicional, sense les limitacions d’haver d’esperar hores perquè el cotxe tingui la bateria plena.

Encara a nivell mecànic, la nova plataforma CMF-C garanteix una suspensió actualitzada de McPherson a la part davantera, mentre que a la part posterior la configuració varia. Si el Qashqai és de tracció davantera, la suspensió és un eix de torsió, en les versions de tracció total està equipat amb un sistema multi-link.

Seguretat renovada

Com era d’esperar, el nou Qashqai rep l’última actualització d’assistència de conducció ProPilot. És capaç d’accelerar i frenar el vehicle mentre viatja per l’autopista i, a més, permet accelerar el vehicle a una velocitat de creuer predefinida i frenar fins a 0 km / h en situacions de trànsit. El SUV japonès també pot adaptar la velocitat segons els límits imposats en llegir els senyals de trànsit.

En aquesta primera fase del llançament, el Nissan Qashqai es proposarà en una edició especial anomenada Premiere Edition. Amb les comandes ja disponibles i un preu base de 33.600 €, la marca japonesa afegeix que les primeres unitats haurien d’arribar als clients a principis d’estiu.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments