FÓRMULA 1: Alpha Tauri presenta el seu AT02, la seva arma per al 2021

AlphaTauri ha presentat el seu nou AT02, un monoplaça amb el qual Franz Tost vol arribar a la part superior del segon grup. Com ja és sabut, l’equip italià compta aquest any amb la seva formació, Pierre Gasly i un debutant, el japonès Yuki Tsunoda.

Després que l’equip de Faenza guanyés el Gran Premi d’Itàlia de l’any passat, la idea és repetir la gesta i guanyar almenys una cursa el 2021, tot intentant fer-ho molt millor que el 2020, la temporada en què Gasly i el seu antic company d’equip Daniil Kvyat van sumar 107 punts , el millor que l’equip ha aconseguit en la seva història com Alpha Tauri o Toro Rosso.

La gran notícia de l’equip és Yuki Tsunoda, un pilot japonès de 20 anys que substitueix Kvyat, que passa a la Fórmula 1 després d’acabar la temporada 2020 de Fórmula 2 en tercer lloc. Tsunoda va ser un dels tres pilots que va ascendir de la Fórmula 2 a la F1 aquest any, sent el japonès el primer pilot de F1 que va néixer en aquest mil·lenni, l’11 de maig del 2000, debutant als 20 anys a la F1.

Franz Tost, cap d’equip, es va fixar un objectiu ambiciós per a la temporada 2021:

“El 2020, la Scuderia Alpha Tauri era un equip de mitja taula, lluitàvem amb èxit contra equips com McLaren, Renault i Racing Point, però el nostre objectiu per a aquest any és consistir estar al capdavant d’aquesta segona plantilla i millorar encara més el que vam fer el 2020.

Per aconseguir-ho, hem d’evitar problemes de fiabilitat i acabar totes les curses en els punts. Això només pot passar si no cometem cap error, de manera que hem d’estar 100% centrats en la nostra feina, cursa rere cursa, dins i fora de la pista, perquè els nostres competidors són difícils de superar. Farem tot el possible per oferir un bon espectacle a tots els aficionats a la F1, que espero tornar a encarrilar, omplint les graderies aviat ”.

Imagen

Per a Pierre Gasly, el 2021 representarà la seva cinquena temporada a la F1, que va dividir entre Toro Rosso, Red Bull i ara, Alpha Tauri, amb el francès, que va revelar al gener que s’havia vist obligat a aïllar-se després de contraure el coronavirus.

Mentrestant, Honda ha anunciat canvis a la seva unitat motriu. Es va programar un nou motor per al 2020, es va ajornar al 2022 a causa de la pandèmia, però amb la decisió d’abandonar la F1, Honda va anticipar l’evolució del seu motor, amb el nou Alpha Tauri AT02, ja equipat amb el nou motor, que ha evolucionat al ICE [motor de combustió interna], turbo i ERS [sistema de recuperació d’energia].

Canvis

En les primeres imatges que ha publicat l’equip filial de Red Bull es poden veure ja alguns canvis aerodinàmics.

Imagen

Hi ha un nou pla principal i canvis en el morro i canals suports de l’ala davantera. També trobem canvis en els pontons laterals. Hi ha una separació entre l’element superior i el lateral, amb noves aletes laterals amb divisions horitzontals.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments