WRC: Pirelli i els 576.000 claus per a l’Àrtic Rally Finland 2021

Després del seu retorn com a proveïdor exclusiu de pneumàtics de el Campionat Mundial de Ral·lis de la FIA el mes passat, Pirelli es dirigeix ​​ara a l’Àrtic Rally de Finlàndia. Aquest any substitueix al cancel·lat Ral·li de Suècia com a única prova hivernal del WRC, i es basa en el Ral·li Àrtc Lapònia que es disputa cada mes de gener com a part del campionat finlandès, centrat en Rovaniemi amb espcials celebrades dins el Cercle Polar Àrtic.

ELS PNEUMÀTICS PIRELLI A FINLÀNDIA

Sottozero Ice J1: A l’igual que en el Ral·li de Suècia, s’ofereix un únic tipus de pneumàtic amb claus per al seu ús en els ral·lis de gel i neu del WRC. El pneumàtic Sottozero de Pirelli compta amb un total de 384 claus amb punta de tungstè, cadascun dels quals sobresurt set mil·límetres dels blocs de la banda de rodament. La resta de l’espàrrec es fixa en el seu lloc durant el procés de vulcanització en lloc d’inserir-se després – tecnologia utilitzada només per Pirelli que assegura la retenció de l’espàrrec. Aquests pneumàtics són direccionals i asimètrics: el que significa que estan dissenyats específicament per adaptar-se a la banda esquerra o dreta del cotxe.

Terenzio Testoni, director d’activitats de ral·li:

L’espàrrec de set mil·límetres ofereix el millor compromís entre l’adherència en gel i neu profunda durant la primera passada per les especials, i la retenció de l’espàrrec durant la segona passada. Els equips han realitzat proves durant un total de 15 dies, utilitzant al voltant de 250 pneumàtics, i estem satisfets amb el rendiment i els nivells de retenció de tacs vistos fins ara. «

PIRELLI EN XIFRES

Pirelli portarà uns 1500 pneumàtics a l’Arctic Rally Finland. D’ells, 350 són per a la classe superior dels World Rally Cars.
Cada un dels 13 pilots del WRC pot utilitzar fins a 20 pneumàtics durant el ral·li, amb una assignació separada de quatre pneumàtics per al shakedown.
Pirelli subministrarà 1.150 pneumàtics als altres cotxes de tracció total, inclosos els del WRC 2 i el WRC 3.
Pirelli comptarà amb 22 empleats en el ral·li, incloent muntadors i enginyers.

EL QUE CAL TENIR EN COMPTE

El ral·li començarà el divendres a la tarda amb el tram més llarg de el ral·li: els 31,05 quilòmetres de Sarriojärvi. Tram que es repetirà de nit.

A diferència del Ral·li Monte-Carlo, els pilots no hauran de preocupar-se per l’elecció dels pneumàtics, ja que només hi haurà un tipus de pneumàtic disponible. No obstant això, els pilots hauran de pensar acuradament en com utilitzar els seus pneumàtics en un bucle de tram, sobretot perquè totes les proves tenen una longitud de 20 quilòmetres o més.

L’Arctic Rally Finland és una prova ben coneguda per al pilot de Toyota Kalle Rovanperä, el jove de 20 anys té experiència en ral·lis a Lapònia. El suec Oliver Solberg, per la seva banda, debutarà al WRC amb un Hyundai, als seus 19 anys. Tots dos joves van créixer aprenent a conduir a la neu i el gel al costat dels seus respectius pares.

Valtteri Bottas: «Les especials aquí són irreals: cal veure-les per apreciar el boniques que són. Vaig provar uns nous pneumàtics per a gel de Pirelli al gener i van ser molt impressionants: gran millora en el rendiment de la frenada i la tracció. La velocitat i la durabilitat també van ser bones. Vaig gaudir molt «.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments