Hyundai ha presentat el nou Ioniq 5, l’elèctric que tindrà el paper important de ser el primer de la nova submarca Ioniq. Curiosament, la marca sud-coreana va decidir optar per un aspecte final força similar al que mostra el concepte 45 presentat el 2019. Destaquem els fars LED en forma de píxel, les nanses incorporades i les proteccions del cos als passos de les rodes i als para-xocs.
Al contrari del que poden indicar les fotos, ens trobem davant d’un crossover i no d’un hatchback, construït sota la plataforma modular E-GMP. Per tant, l’Ioniq 5 fa 4635 mm de llarg, 1890 mm d’ample i 1605 mm d’alt. El principal punt d’interès és la distància entre eixos de 3 metres, que és 23 mm superior a la aconseguida per Santa Fe.
![](https://i0.wp.com/images-automais.autosport.pt/2021/02/ioniq-5-ext-5-resized-1024x724.jpg?resize=696%2C492&ssl=1)
Potència i autonomia
A nivell de motor, el client tindrà més d’una solució. Les versions d’entrada, amb la bateria de 58 kWh, es poden equipar amb un o dos motors elèctrics. En el cas d’un sol motor, muntat a l’eix posterior, proporciona 170 cavalls de potència i 350 Nm de parell. Amb la bateria més petita, també hi ha una versió de tracció integral, que inclou l’addició d’un motor elèctric a l’eix davanter, que augmenta la potència fins a 235 cavalls de potència i 605 Nm de parell.
Per a aquells que vulguin una mica més d’autonomia, també hi ha dues variants amb la bateria de 72,6 kWh. Amb tracció posterior, el Hyundai Ioniq 5 ofereix 217 cavalls de potència i 350 Nm de parell. La gamma alta amb tracció integral arriba als 306 cavalls de potència i als 605 Nm de parell. Per al rendiment, la velocitat màxima està limitada a 185 km / h en totes les versions i a la part superior del rang és possible accelerar de 0 a 100 km / h en 5,2 segons.
Al capítol d’autonomia, Hyundai revela que la bateria de 72,6 kWh i la tracció posterior li permeten cobrir entre 470 i 480 quilòmetres (WLTP). Quan arriba el moment de carregar, l’Ioniq 5 permet fins a 800 V. Això significa que és possible aconseguir 100 km d’autonomia en només cinc minuts amb la potència màxima permesa.
![](https://i0.wp.com/images-automais.autosport.pt/2021/02/ioniq-5-ext-1-resized-1024x724.jpg?resize=696%2C492&ssl=1)
Tecnologia per tots els costats
Com ja s’ha esmentat, el Hyundai Ioniq 5 garanteix tres metres de distància entre eixos, un valor que afavoreix l’espai a la cabina. El disseny afavoreix una filosofia minimalista, ja que pràcticament tots els controls es concentren a la pantalla central de 12,3 polzades que apareix connectada al quadre d’instruments d’iguals dimensions. Hyundai també revela que es van utilitzar materials reciclats per crear l’interior. Els seients són ajustables elèctricament i són un 30% més prims que els seients convencionals, cosa que afavoreix l’espai a la segona fila de seients. La coberta també té un sistema solar. Finalment, cal assenyalar que el nou Hyundai Ioniq 5 està disponible a partir de l’estiu del 2021.