Hyundai mira al futur amb el Ioniq 5

Hyundai ha presentat el nou Ioniq 5, l’elèctric que tindrà el paper important de ser el primer de la nova submarca Ioniq. Curiosament, la marca sud-coreana va decidir optar per un aspecte final força similar al que mostra el concepte 45 presentat el 2019. Destaquem els fars LED en forma de píxel, les nanses incorporades i les proteccions del cos als passos de les rodes i als para-xocs.

Al contrari del que poden indicar les fotos, ens trobem davant d’un crossover i no d’un hatchback, construït sota la plataforma modular E-GMP. Per tant, l’Ioniq 5 fa 4635 mm de llarg, 1890 mm d’ample i 1605 mm d’alt. El principal punt d’interès és la distància entre eixos de 3 metres, que és 23 mm superior a la aconseguida per Santa Fe.

Potència i autonomia

A nivell de motor, el client tindrà més d’una solució. Les versions d’entrada, amb la bateria de 58 kWh, es poden equipar amb un o dos motors elèctrics. En el cas d’un sol motor, muntat a l’eix posterior, proporciona 170 cavalls de potència i 350 Nm de parell. Amb la bateria més petita, també hi ha una versió de tracció integral, que inclou l’addició d’un motor elèctric a l’eix davanter, que augmenta la potència fins a 235 cavalls de potència i 605 Nm de parell.

Per a aquells que vulguin una mica més d’autonomia, també hi ha dues variants amb la bateria de 72,6 kWh. Amb tracció posterior, el Hyundai Ioniq 5 ofereix 217 cavalls de potència i 350 Nm de parell. La gamma alta amb tracció integral arriba als 306 cavalls de potència i als 605 Nm de parell. Per al rendiment, la velocitat màxima està limitada a 185 km / h en totes les versions i a la part superior del rang és possible accelerar de 0 a 100 km / h en 5,2 segons.

Al capítol d’autonomia, Hyundai revela que la bateria de 72,6 kWh i la tracció posterior li permeten cobrir entre 470 i 480 quilòmetres (WLTP). Quan arriba el moment de carregar, l’Ioniq 5 permet fins a 800 V. Això significa que és possible aconseguir 100 km d’autonomia en només cinc minuts amb la potència màxima permesa.

Tecnologia per tots els costats

Com ja s’ha esmentat, el Hyundai Ioniq 5 garanteix tres metres de distància entre eixos, un valor que afavoreix l’espai a la cabina. El disseny afavoreix una filosofia minimalista, ja que pràcticament tots els controls es concentren a la pantalla central de 12,3 polzades que apareix connectada al quadre d’instruments d’iguals dimensions. Hyundai també revela que es van utilitzar materials reciclats per crear l’interior. Els seients són ajustables elèctricament i són un 30% més prims que els seients convencionals, cosa que afavoreix l’espai a la segona fila de seients. La coberta també té un sistema solar. Finalment, cal assenyalar que el nou Hyundai Ioniq 5 està disponible a partir de l’estiu del 2021.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments