FÓRMULA 1: «Habemus Ferrari» segons Binotto

Va ser un dels problemes de Ferrari el 2020, el fet que el seu motor va perdre molt «gas» entre el 2019 i el 2020. Les raons ja s’han reduït infinitament, no val la pena recordar-ho, ara és important entendre si Ferrari pot ser molt més competitiu el 2021 i els tifossis van rebre bones notícies del líder de l’equip, Mattia Binotto, que va dir que les simulacions de Scuderia suggerien que “recuperaven molta velocitat a la recta”

L’equip va passar de tenir la unitat de potència líder el 2019 a la pitjor de les quatre de la temporada següent, ja que Charles Leclerc i Sebastian Vettel es van veure obligats a lluitar contra un motor sense potència.

Per evitar la repetició del que va passar, Ferrari va invertir en un motor completament nou per al 2021 i, si els resultats de la prova al «dyno» es tradueixen en una pista, «habemus Ferrari»:

L’any passat, el principal problema era la velocitat a les rectes , no en potència, sinó en el poder i l’arrossegament. Vam treballar molt tant en la unitat de potència com en l’aerodinàmica del cotxe per reduir l’arrossegament. Segons les nostres simulacions, basant-nos en el que estem veient en termes de potència de sortida dels «dinos», a partir de les dades del túnel del vent, crec que hem recuperat molta velocitat a les rectes.

Així que espero que la velocitat no sigui un problema tal com era. Esperem ser competitius, però només ho sabrem quan siguem a Bahrain, ja que sempre és relatiu al que fan els altres.

Binotto

Però creiem que el nostre cotxe és certament més eficient en comparació amb el que teníem l’any passat i, quan dic que és eficient, de nou, és tant des del punt de vista aerodinàmic com des del punt de vista de la unitat de potència ”, va dir Binotto.

El SF21 de Ferrari es presentarà el dimecres, 10 de març, i les proves de pretemporada començaran dos dies després.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua