RAL·LIS: Ekström encapçala el projecte per un retornar a Audi a la competició

FotoEKSRX

El mític Audi Quattro pot tornar al Campionat Mundial de Ral·lis com a part d’un nou projecte liderat per Mattias Ekström, campió del DTM (2004 i 2007). El recentment format equip EKS JC, pertanyent a Ekström, està desenvolupant una especificació Quattro A1 de Rally2, que serà elegible per a les categories de suport, WRC2 i WRC3.

El cotxe es va construir segons la normativa de la FIA, en col·laboració amb l’empresa sud-africana Rally Technic i l’equip va confirmar que seria elegible per competir al WRC:

“Quan es va llançar la nova generació de l’Audi A1, sabíem que volíem construeix alguna cosa a partir d’aquí. I com tothom coneix la meva passió pels ral·lis, va quedar ràpidament clar que anàvem a construir un cotxe de ral·li»

Ekström

“El cotxe està a punt. Hi hem fet treballs de preparació i desenvolupament. Hem de fer uns quants quilòmetres de proves i recopilar informació. No hi ha una data fixada per a l’aprovació del cotxe, però per a nosaltres és ben clar que el veurem en algunes competicions a la primavera / estiu. De moment, aquest cotxe només és per al nostre ús propi, però quan estem satisfets amb el seu rendiment, l’oferirem en lloguer o compra a altres competidors ”

Ekström

Mattias Ekström fa temps que s’ha relacionat amb Audi Motorsport. Va pilotar un S1 al Campionat Mundial de Ral·licross del 2014 al 2019. Va guanyar el títol el 2016 i va quedar subcampió en les dues temporades següents.
El suec va tornar recentment al WRC l’Àrtic Rally, que va tenir lloc la setmana passada a Finlàndia, després de gairebé 15 anys d’absència a la principal competició dels ral·lis. Va acabar cinquè al WRC3, en una Skoda Fabia.

El Quattro A1, òbviament, té tracció a les quatre rodes, un motor turboalimentat d’1,6 litres, que desenvolupa 263 CV i es combina amb una caixa de canvis seqüencial de cinc velocitats.

El líder de l’equip d’EKS JC, Joel Christoffersson, va revelar que les proves començarien sobre neu i la terra abans de passar a l’asfalt:

«L’ex campió de la FIA Junior WRC Emil Bergkvist serà el nostre pilot de desenvolupament i començarem les nostres proves properament. També tenim previst participar en alguns ral·lis locals o internacionals cap al 2021 ”

Joel Christoffersson


El director de Rally Technic, Chris Coertsee, va parlar del seu entusiasme pel projecte.

«El kit Rally2 proporciona un equilibri preu-rendiment únic per als competidors, però en aquest cas, també es combina amb una marca llegendària i una carrosseria gloriosa».

Com tothom sap, Audi va revolucionar els ral·lis a principis dels anys vuitanta, amb el seu Quattro de tracció a les quatre rodes, turboalimentada. Quan es va introduir l’època del Grup B, que es va introduir el 1982, el Quattro A1 de 370 CV era l’avantguarda de la nova generació. Va debutar al WRC el 1983 al Rallye de Montecarlo, però només va fer quatre ral·lis, fins que va ser substituït per la versió A2. Hannu Mikkola el va portar a guanyar a Suècia i Portugal, i aquell any va guanyar el títol mundial de pilots. Audi i el seu Quattro van deixar el WRC com a equip de fàbrica a finals de 1987 amb els seus enormes 200 Quattro, després d’haver registrat 24 victòries en 58 ral·lis. . El Quattro continua sent probablement el cotxe de ral·li més important de la història del WRC. I que ara es pot tornar.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments