El suec ja havia guanyat aquesta cursa l’any 2020 quan era puntuable per l’europeu
Solberg es va avançar a la resta durant la jornada de divendres i després es va centrar a assegurar el seu primer lloc. Diumenge, el suec va ampliar prou la seva avantatge per guanyar també la Power Stage, emportant-se tots els punts de la prova bàltica.
El d’Skoda va aconseguir el primer lloc amb gairebé 40 segons d’avantatge sobre Mikko Heikkilä, que competeix amb un Toyota Rally2. Sami Pajari, per la seva part, es va quedar a 44,8 segons de Solberg.
Solberg va seguir els passos de Kalle Rovanperä i va començar la seva carrera a Letònia, on és possible competir a una edat més primerenca que als països nòrdics. Rovanperä va guanyar la màxima categoria a Letònia, i Solberg ho va fer amb una victòria a la segona categoria.
Fa només un parell de setmanes, al Ral·li de Polònia, Pajari va ser capaç de dominar Solberg, però ara els papers s’han invertit. Solberg va donar les gràcies a Heikkilä, que va aconseguir interposar-se entre tots dos. Això va beneficiar Solberg en la seva lluita pel campionat.
Tots dos joves prodigis han competit en cinc proves puntuables aquest any. Igual que Solberg, Pajari també ha aconseguit dues victòries en la categoria i està a tres punts del suec.
Solberg i Heikkilä també van ser els dos primers en la prova que l’ERC va disputar a Suècia a principis d’estiu.
Entre els candidats al títol, només Solberg i Pajari estaven presents mentre Gryazin i Greensmith jugaven fora del campionat, i Rossel i Solans ni tan sols eren a la sortida.
A Hyundai, la temporada catastròfica continua amb Teemu Suninen abandonant molt aviat a causa d’un problema en la direcció assistida, i després recorrent a Emil Lindholm.
A la propera prova de Finlàndia encara faltaran Rossel, Solans i Gryazin, però també Pajari, que pujarà al Rally1.
Classificació del WRC2 després de Letònia
1) Oliver Solberg (Skoda) – 86 punts (5/7)
2) Sami Pajari (Toyota) 83 punts (5/7)
3) Yohan Rossel (Citroën) – 71 punts (4/7)
4) Jan Solans (Toyota) – 48 punts (4/7) i Nikolay Gryazin (Citroën) – 48 punts (5/7)
6) Lauri Joona (Skoda) – 43 punts (5/7)
7) Nicolas Ciamin (Hyundai) – 36 punts (4/7)
8) Pepe López (Skoda) – 33 punts (4/7)
9) Georg Linnamäe (Toyota) 31 punts (4/7)
10) Mikko Heikkilä (Toyota) – 28 punts (4/7)