RESISTÈNCIA: Els LMDh fa replantejar l’estratègia de futur a General Motors

FotoIMSA

La nova cap de curses d’esports de General Motors, Laura Wontrop Klauser, diu que la nova era de l’IMSA SportsCar Championship, LMDh, ha “cridat la nostra atenció”

Les normes de LMDh es faran càrrec de les actuals regulacions internacionals del prototip de Daytona a partir de 2023 i permetran als fabricants competir en el mateix cotxe tant en la IMSA com en el Campionat del Món de Resistència, incloent les 24 hores de Le Mans.

Mentre que Mazda ha dit que no continuarà més enllà de 2021, el campió de fabricants d’IMSA, Acura, va prometre al gener que s’unirà a Audi i Porsche en el desenvolupament de cotxes per al nou sistema de regles el 2023, competint contra els Le Mans Hypercar de Toyota, Peugeot, Ferrari i Glickenhaus.

DPI-V de Cadillac. R ha demostrat un gran èxit des que va ser introduït a l’IMSA el 2017, amb dos títols de fabricants i dos títols de pilots/equip, però encara no està clar com GM procedirà amb les seves marques Cadillac i Corvette.

La classe GTLM en la qual hi ha Corvette C8, actualment, es dissoldrà al final d’aquesta temporada i serà substituït per la nova classe GTD Pro.

Klauser, que s’ha fet càrrec de les regnes del programa Corvette Racing diu que el fabricant està avaluant actualment si conservar els programes IMSA en les classes Prototip i GT o reduir la seva participació a una sola classe.

“LMDh ha cridat la nostra atenció. Hem mirat bé les normes, i el que estem fent ara és mirar cap a on volem estar.

“És un acord de conjunt, on en el passat estava una mica separat – Corvette Racing era la seva pròpia marca a GTLM, Cadillac era la seva pròpia marca en els prototips. Ara és una història diferent, i LMDh ha estat molt part de l’avaluació. Té sentit ser aquí? Quina marca té sentit córrer?

“La bona notícia és que el GTD Pro de l’IMSA també permetrà una mica de suport de fàbrica. Així que hem de mirar totes aquestes coses per intentar esbrinar on volem ser.”

“La forma en què el nostre programa funciona és com un programa de clients”, va explicar.

“Hem treballat amb Dallara per dissenyar el xassís, hem treballat amb ECR per dissenyar el motor, però els equips compren el xassís de Dallara i lloguen els motors del ECR. No dictem si corren o no; en realitat es tracta de si els nostres equips volen continuar l’any que ve”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments