RESISTÈNCIA: Mazda marxa però el preparador, Multimatic, vol continuar amb el LMDh

FotoIMSA

Harry Tincknell diu que la decisió de Mazda d’acabar el programa DPI no ha afectat l’enfocament de l’equip durant la resta de la temporada del Campionat de l’IMSA.

El fabricant japonès va anunciar el mes passat que sortiria de la categoria de prototips d’alt nivell en finalitzar l’any per no continuar tampoc en la nova era LMDh quan debutarà el 2023.

Mentre que la notícia va atrapar els pilots fora de lloc, Tincknell va dir que tenien moltes ganes gràcies al èxits de les últimes carreres.

«Pràcticament l’atenció se centra en guanyar el campionat enguany i res canvia realment des d’aquest punt de vista. és clar, per fer-ho haurem de ser excepcionalment coherents probablement més coherents del que mai hem estat abans i simplement continuar treballant dur.

Multimatic avança cap a LMDh a un ritme ràpid. Està ben documentat. No hi ha cap preocupació per la mecànica o els enginyers ja que son treballadors de Multimatic.

Tincknell i els seus companys Oliver Jarvis i Jonathan Bomarito acaben d’aconseguir un tercer lloc a les 24 h de Daytona, amb el No 55 Mazda RT24-P entrant al Mobil 1 Twelve Hores de Sebring com a guanyadors de la cursa. Jarvis va afegir que Multimatic no necessita més motivació del que ja té.

«Per descomptat, amb la notícia que Mazda no continua a finals d’any, seria genial acabar aquesta temporada i donar al cotxe i a l’equip el final perfecte. Això seria guanyar les grans curses i Sebring és sens dubte un d’ells.

La decisió Mazda, inesperada

Bomarito va admetre que la decisió de Mazda d’eliminar el programa DPI va ser una sorpresa per a tots els implicats.

«Crec que ha agafat a tothom una mica fora de guàrdia per ser honest. Tots estàvem esperançats que el programa continuaria i aniria al futur amb LMDh.

“Són una empresa de motoresport i sempre estaran involucrades en els esports de motor fins a cert punt, que és especial per a la companyia i la seva història.

Tant Bomarito com Jarvis estan actualment concentrats de Mazda, amb Tincknell contractat per Multimatic, que s’entén que està involucrat amb un programa LMDh per a 2023.

“És clar que no eren les notícies que tothom volia sentir. Les coses haurien estat més senzilles si Mazda hagués continuat. Però aquesta és la decisió que s’ha pres.

“Multimatic cpmpta amb molts programes diferents en curs. És tranquil·litzador que no hi hagués un gran pànic. El curt termini és sens dubte una mica desconegut. L’atmosfera que s’ha creat a partir de l’hivern és fantàstica.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments